onsdag 11 maj 2016

Fortsättning

Ja, de tog 6 ½ timme på akuten sen, men fick tavagyl i armen igen.
Fick en bra läkare som lyssnade och skrev ner allt nytt jag börjat äta den senaste tiden. Sen ringde han gyn akuten för att höra vilka tabletter de ger sina gravida så att jag kunde få ett recept som inte var skadligt för bebis. Han diskuterade även med dem vad de kunde vara jag reagerat på. Jag skulle utesluta mina vitaminer för gravida och mina omega-3 tabletter några dagar för att se om det hjälper. Skulle även låta bli pigelinglass för det började  jag äta förra veckan. Har även druckit en del Kiviks pärondricka så skulle undvika den med. Så får vi se om jag testar om ett tag om jag reagerar då.
De lyckades hitta några tavagyl tabletter på en annan avdelning så fick med mig 4 hem fall de blev värre innan jag kunde hämta ut de jag fått utskrivet på recept.
Sen fick vi äntligen komma hem.
Det kliade som bara den igår så fick ta två tavagyl för hade inte hunnit hämta de nya receptet. Hade inte lagt sig när jag vaknade direkt, men började äntligen lägga sig sen på eftermiddagen och nu idag ser jag nästan normal ut igen! Skönt!!
Ringde min läkare för att boka tid för pricktest/allergitest men fick inte göras så pass nära en så kraftig reaktion så fick tid i mitten av juni. Men skulle föra matdagbok så jag vet vad jag äter och skriva upp om det är någon dag jag reagerar.

Tyvärr är där laktos i tavagylen, så min mage är inte glad idag. Även i de jag fick utskrivet är där laktos i, men förhoppningsvis behöver jag inte använda fler.

Nu ska jag försöka få ner min huvudvärk som driver mig till vansinne!

Inget ska vara lätt inte! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar