söndag 22 december 2013

18/12 Julmys!

I onsdags hade jag och min pojkvän julmys här hos oss med mina föräldrar mina två brödrar och den enas flickvän och min pojkväns föräldrar. Vi körde inte på julmat utan hade "taco" liknande mat som jag fått lära mig en kompis. Man använder rispappor i stället för tortilla bröd och man har kyckling, morötter och gurka i smala stavar, avokado, majs, sallad och andra grönsaker till om man vill ha det. Man dopar rispappret i vatten tills det är mjukt, sen läger man ner grönsakerna och kycklingen och sen viker man ihop det till ett "paket" och sen dopar man det i soja eller annan sås man vill ha. Det blir extremt gott! och det ger även väldigt många härliga skratt och diskussioner när man försöker lära andra att äta det!
Det blev en uppskattad och rolig middag och till efterätt bjöd vi på äpplepaj med vanilj glass och vanilj sås.
Vi körde även julklapps spelet som kan bli väldigt intensivt ibland! Min pojkvän slutade utan någon julklapp och jag fick fyra stycken!
Det blev en bra och trevlig kväll!

1 kommentar: