måndag 2 december 2013

De senaste dagarna!

Jag ska göra mitt bästa för att sammanfatta de senaste dagarna utan att det blir en roman!

Vi börjar med fredagen! Det var min sista dag på praktiken, 12 veckor har gått fort! Jag bjöd på morotskaka och kärleksmums! Fick väldigt mycket beröm för morotskakan, riktigt kul att höra att den var om tyckt! Kärleksmumsen var med goda, men inte så goda!

Fick en jätte vacker amaryllis och två biobiljetter! Bild på amaryllisen finns nedan. Tyckte det var väldigt snällt och jag blev väldigt glad för det!
Hade avstämning med min chef innan jag slutade och hon sa att om det hade funnits jobb hade hon inte tvekat att anställa mig. Fick även mycket beröm och det var kul att höra att man gjort ett bra jobb! Kommer utan tvekan att sakna dem alla! Väldigt bra personal och ett väldigt bra företag enligt mig! Kan inte säga mer än att jag är tacksam för att jag har fått möjligheten att vara på ett så bra ställe under mina 20 veckors sammanlagda praktik!

På fredag kvällen blev det av för att träffa ett par vänner som vi har tradition att ha julmys med innan jul! 29/11 var kanske lite tidigt men det var enda dagen alla kunde samtidigt innan jul. Men det var trevligt och julklappsspelet är som vanligt höjd punkten! Var lite tråkigt att det inte var koll på vad jag kunde och inte kunde äta och att det inte fanns efterrätt till mig. Fick laktosfri glass som legat i frysen i ca ett år, jag inte kunde äta den då den smakade väldigt underligt och hade konsistensen av gummi...
 
Lördagen blev det att träffa gruppen för examensarbetet, vi hade inte så mycket att göra men vi ordnade med de sista. Jag har varit väldigt tydlig till vår handledare att vi skulle göra det sista på lördagen och om vi skulle ändra något så behövde vi få information om det INNAN lördagen. Han svarade lördag kväll 20.30... Jag blev lagom arg (riktigt jävla förbannad!) då det fanns med lite han tyckte vi skulle ändra... jag satt och la till meningar och ändrade så att det skulle vara ”mer som han ville” i texten och la upp det på drive för att det andra skulle kunna rätta det och ge andra förslag. Ingen rättade eller kollade det av min gruppmedlemmar... frustrerande... Men den ena gruppmedlemen satt sedan på söndagen och la in allt rätt och ordnade det sista med radavstånd som hade ändrat tillbaka sig med mera. Hon la även till det jag skrivet då hon läste det och tyckte det var bra. Så idag har jag och några till varit i skolan och lämnat in arbetet! Självklart kommer då handledaren (även han vi lämnar in det till) och frågar om vi rättat stavfelen? Vilka stavfel??? då hade han sätt några stavfel men inte sagt något!! Vi skickade det till han så hjälpte han oss att rätta de ca 3 felen där var och sen får vi skrivet ut det och lämnat in det! Så nu är arbetet klart och inlämnat!! Vi fick ihop 15 sidor, medan minst två grupper fick ihop 20 sidor och sen hade de även bilagor!? Undrar vad de skrev om?? 10 sidor var det minsta man fick ha och det klarade vi och vår handledare har inte sagt att vi saknar massa och det är även han som sedan sätter betyget. Så om vi inte blir godkända så kommer jag bli riktigt arg! Kan inte påstå att han varit till så himla bra hjälp... tar 20 daga för att få svar på mejl.. har då skickat det tre gånger under den tiden... Så godkänner han oss inte så kan jag faktisk säga att det är hans fel då vi bett om hjälp men inte fått den. Men vi håller humöret uppe och jag tror det ska mycket till för att vi inte ska bli godkända! Så nu är det bara att vänta på att få ett betyg! På lördag ska gruppen ses för att gå igenom redovisningen på måndag, och sen efter det på måndag så är vi klar!!!!!!!! Så nu tänker jag hålla ”helg” till lördag! Så skönt att kunna släppa arbetet! Och möjligen se en film utan att man måste pausa för att göra något i arbetet!

Söndagen bestod av städade och julpyntning här hemma! Mellan detta så höll jag även på med examensarbetet så det blev avbrott från och till och tele samtal så att vi skulle få rätt på allt. Men väldigt mysigt blev det här hemma och jag ska fortsätta lite senare. Igår bakade jag och pojkvännen lussebullar, ischoklad och riskakor! Idag ska vi baka pepparkakor och självklart ska vi ha glasyr på! Annars blir det inte lika gott! Eller sockrigt... godis gris jag vet.. Det blev även tacos och en trevlig film igår!

Tyvärr är jag svin trött idag då jag har haft svårt att sova den senaste veckan, tror det varit en blandning av stress för arbetet och för att jag skulle sluta på praktiken. Men även för allt annat. Men arbetet är nu inne så man kanske kan somna innan ett i natt... imorgon ska jag ha sovmorgon!! så skönt det ska bli...

Men nu blev det en halv roman ändå.. sorry! Nu ska jag ta något att äta innan min mage kurrar i sönder och jag somnar!

Glad advent (en dag efter...)!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar