söndag 22 december 2013

19/12 Jobb och julbord!

Var och jobbade fyra timmar där jag hade min praktik innan, väldigt trevligt och det gick bra. De hade gemensam lunch den dagen och jag blev väldigt förvånad när det visade sig att de hade beställt mat till mig med! Väldigt gott var det och väldigt trevligt!
Efteråt var det julbord och jag var med bjuden! Vi blev indelade i grupper och skulle under tiden vi tog oss till resturangen fota en jul bild! Vi van inte tävlingen eftersom man sen i laget skulle skrika högst och de som skrek högst van! och det gjorde inte vi.. men vi var glada ändå!
Väl vid maten så skulle man säga till en av servitriserna om man var allergiker och det gjorde jag, det fanns gluten och laktosfritt men inte peppar och lök fritt... Så kocken skulle komma ut och visa vad jag kunde äta. Alla han sätta sig innan jag började ta mat... lagom pinsamt... men kocken var trevlig och jag kunde tydligen inte äta något av det varma så han fixade saffran risotto (heter det så!?) till mig! Väldigt snällt av han och de var väldigt trevliga! Härligt när de ser till att ordna till en fast att det blivet fel när de skickat in mina allergier! Väldigt bra personal och trevlig restaurang! Ett extra plus till den resturangen!
VD:n på företaget skulle dela ut "julgåva" eller liknaden och gissa om jag blev förvånad när hon läste upp namnen på kundtjänst och hon även läste upp mitt namn!? Min tanke var typ, va? jag? ska jag med gå upp!? helt förvirrad men glad! Hon hade tänkt på mig med! Väldigt snällt tyckte jag! Fick 450 kr i rikspresent kort! De kommer väl till användning, behöver nya kläder och min vinterskor råkade jag ta sönder helt igår!(de var kalla och läkte, men ändå). Tack så jätte mycket för presentkortet och för en väldigt trevlig fest!

Fick även tre dagars jobb i januari! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar