måndag 16 december 2013

Helgen!

I lördags blev jag och pojkvännen klippta! Det behövdes!! Efteråt blev det av mot mina föräldrar som hade julmingel! Det bjöds på julkakor, glögg och massa gott, men det bjöds även på en underbar julstämning och trevligt sällskap! Tack för en fantastisk kväll med allt den bjöd på! <3

Måste bra lägga in...Samtalen gick flera gånger mot barn hållet då vår kusins flickvän är gravid, en kompis till familjen är gravid, andra som syskonen eller kusinerna känner är gravida och flera på min fb är gravida. Så samtalen gick flera gånger in på det spåret och det är fullt försåtligt! Jag där i mot kämpade med att inte vissa hur dåligt jag mådde och gjorde det mesta för att inte tänka på det. Ett par gånger blev det för mycket så gick där ifrån. Ställde mig i köket och åt en pepparkaka en gång och då kom min mamma och kramade mig och sen kom även pappa och kramade mig. Jag har fantastiska föräldrar! hoppas de vet hur underbara de är! <3
Känns som alla är gravida eller snart ska börja försöka ha barn eller precis har fått barn. Jag vill inte att folk slutar parata om barn, det ska alla få göra så klart. Vill att andra ska få känna lyckan av att ha barn så klart och jag vill att det ska kunna prata öppet om det. Möjligen avviker jag när det blir för mycket för mig men sluta inte prata om barn för det. Förr var det inte så svårt att hålla masken, men nu kommer samtalen upp mer och mer då vi tjejer i släkten är i den åldern att börja funderna över barn och vänner runt om är ju i samma ålder och då blir det många som är gravida, eller fått barn eller funderar på det och det är inget konstigt med det! Men det är svårare att hålla masken nu när samtalet är uppe oftare än innan och innan var det nog jag som ofta tog upp och frågade om barn. Nu väljer jag helst att inte lägga mig i allt för mycket för tårarna bränner snabbt till bakom ögonlocken... Sen vet ju min familj och mina två kusiner nu om det så det känns mer okej att bli ledsen nu än innan. Sen har det även blivet värre för mig med smärtor och lite sånt och även att vi håller på att få hjälp men det tar så himla tid och det tar på en och allt detta ihop är för mycket för mig.
Tack mamma och pappa för att ni ställer upp så mycket för mig och för att ni alltid finns där för mig och att ni lyssnar på mina tårar som faller<3<3<3
Även tack mina två systrar som lyssnar och låter en vara ledsen men ändå pratar med en och om det<3<3<3
Även tack mina brödar som ger en extra kram då och då, det betyder mycket för mig<3<3<3
Kan ni förstå att jag har en fantastisk familj!? <3


Söndag!

I söndags firade jag min examen här hemma med släkten. Det bjöds på kycklingsallad och till efterrätt blev det kladdkaka, morotskaka och mjukpepparkaka som mamma hade med sig.
Jag fick massa underbara saker vackra skålar, jätte fina halsband, pengar, underbara blommor och mycket mer! Väldigt glad för allt jag fick och det känns som släkten känner en ganska väl. Sen hade de samspelat i lilla utan att prata med varandra, lite kul tyckte jag! Tack så jätte mycket för alla fina och underbara saker och blommor! <3
Mat blev det mycket över och kakor med! behöver inte göra någon mat idag inte!


Måndag!

Då var det måndag! Varit hos kiropraktikern och som vanligt är jag spänd överallt! mitt bäcken satt "fel""snett" eller vad man ska säga och det kunde vara därför jag har så ont i knät i mellan åt, så fick ny tid på torsdag morgon!
Nu ska jag snart äta frukost och sen ska jag söka jobb... sen när killen kommer hem ska vi i väg! Borde nog fixa diskamskinen där i mellan någonstans..  


Those tears i can't take a way...

2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet och vi vet att du lider och vi lider med dig....hoppas på snar hjälp för dig....Älskar dig så mycket.
    Tack för en mysig examenskalas i går....vi blev mer än mätta på er goda mat och dina goda kakor.
    Kram <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Tack! det vet jag att ni gör och jag älskar er väldigt mycket<3
    Tack själv och kul att höra! :)
    Kram <3<3<3

    SvaraRadera