onsdag 4 december 2013

Vikarie

Blev väckt 08.11 av att mobilen ringde idag. Min tanke var, vem fan ringer mig?? Då är det mitt gamla jobb, förskolan jag jobbade på innan, som undrade om jag kunde jobba 9-14, jag sa så klart ja och slängde mig i duschen medan min pojkvän gjorde pannkakor, då jag inte hade någon färdig fryst mat att ta med och jag får ju inte mat på förskolan eftersom jag är allergisk.
Visst det var trevlig att vara inne och jobba och träffa alla igen. Men jag insåg också väldigt tydligt att jag gjorde rätt val som började plugga. Jag tycker om att jobba med barn det gör jag verkligen men inte så som förskolan ser ut idag. Jag orkar helt enkelt inte, mitt huvud dundrade som in i när jag åkte hem och min rygg värkte. Jag jobbade bara fem timmar och men det märktes väldigt snabbt... Jag hör inte hemma på förskola mer utan jag trivs bättre på kundservice. Jag har gjort mitt på förskola, i alla fall så som det ser ut nu. Man vet ju inte vad framtiden har att visa. Ska jobba i morgon med 08:45 till 17:00 lång tid... vill verkligen inte! Min pojkvän är ledig i morgon, enda dagen på hela veckan och vi skulle ta en mysig runda på stan, handla alla julklappar och bara va. Han jobbar väldigt mycket i december och de få dagar vi är hemma tillsammans så händer alltid något, vi ska bort eller ha gäster eller något som verkligen måste göras. Så i morgon skulle vi bara ta dagen som den kommer och njuta av den. Men kände mig tvungen att jobba, jag blir snart arbetslös och jag har fått min sista csn så varenda krona är välkommen. Men jag känner hur paniken kryper i mig och ångesten för i morgon. Jag vill verkligen inte.... Behövde bara få vara och umgås med min pojkvän.... behövde få vara utan stress några dagar... Blev i stället tvärt om...
Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att jag slipper alla sjukdomar som går på alla förskolor just nu, absolut vinterkräksjukan som verkar gå nu. Min första tanke när jag hörde att de hade det på förskolan just nu var: VAD HAR JAG GET MIG IN I !!!?? Jag kan inte och får verkligen inte bli sjuk till nästa vecka!! En redovisning kvar och sen är det examination!! (om jag klarar redovisningen/examensarbetet då vill säga). Sen är jag klar!! snälla låt mig bli klar! Ska jag bli sjuk nu så kan jag bli det i morgon så jag hinner bli frisk till nästa vecka, annars snälla låt mig klara det!
Kan inte göra mycket mer än att hoppas att man inte blir sjuk.... men ändå...



Inget kan göra en gladare än ett barns leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar