lördag 24 januari 2015

IVF Träff och känslor

I morgon ska jag på IVF träff med några andra som också är ofrivilligt barnlösa! Ska bli kul att träffa andra med samma problem och få höra deras versioner och råd.

----

Att må bra är inte lätt i en situation som vår. Det känns ungefär som jag klättrar på en stege som aldrig tar slut och var gång jag kommer en bit upp så går ett steg sönder och jag fall ner igen.
Just nu finns det barn över allt runt om kring oss och jag hanterar de på alla sätt jag kan. Men jag kan inte kontrollera allt och ibland måste tårarna få svämma över för att orka med vardagen.
Jag ska snart på bebisshower och på ett års kalas. Så syrran skickade bilder och bad mig gå in och kolla på sakerna på internet. Men jag kunde verkligen inte... Tanken på att på in gjorde mig gråt färdig precis som nu när jag skriver det här. Jag vill så gärna gå in och kolla och känna lyckan och glädje av det. Men jag kan inte... tanken på att gå in och kolla gör mig ledsen. Nu var min syster snäll och skickade bilder på sakerna och jag behövde bara säga ja eller nä och sen beställde hon det. (Tack så mycket!) Jag vill så gärna kunna gå in och kolla på barn saker utan att känna sorg. Detta året kommer det bli väldigt mycket barnsaks handlande och gos med sötnosar. Jag ser verkligen fram i mot allt det så ni inte tar mig fel. Men jag vet att det samtidigt kommer bli tufft och jobbigt. Att känna syrrans sötnos sparka när jag hade handen på hennes mage gav mig en enorm glädje. Jag hoppas att jag en dag ska få ha den glädje att känna mitt barnet sparka inne ifrån min mage. Det känns avlägset men jag hoppas att detta året kan bli ett bra år och att även vi ska få uppleva lyckan av att vara gravida och få barn.

Drömmen om ett barn kommer alltid finns kvar<3

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade din blogg efter lite letande. Hoppas jag har hittat rätt!? :)
    Kram
    Libra

    SvaraRadera
  2. Massor av kramar <3<3<3
    /Mamma

    SvaraRadera