fredag 30 januari 2015

Vilken vecka!

Denna veckan har varit allt och lite till!

Min kollega slutade i torsdags... Hon kommer vara saknad! Men håller tummar och tår att hon trivs bra på sitt nya jobb! Hon hade ordnat skatt jakt för barnen och festmat på jobbet vilket serverades med pirattallrikar och glas! Även vi i personalen fick en skatt! Fick en väldigt fin stickad sjal av henne! Tack så jätte mycket underbara du! Känns tråkigt att hon har slutat...
Många kramar till dig underbar kollega! <3

Idag hade jag lönesamtal... Orkade inte vara orolig inför det och det behövde jag inte vara heller! Allt gick bra och hon frågade även hur det går med IVF:en. Trevligt att hon bryr sig och undrar hur det går. Passade även på att fråga henne om det var okej att jag tar tjänst ledigt (om läkarna ej vill sjukskriva en) den veckan ja gör äggplock och insättning. Eftersom jag hade ganska ont sist och rullade runt på en stoll två dagar på jobb sen, så kändes inte så pedagogiskt. Plus att det tar så mycket psykiskt på en med. Men hon förstod och jag fick lov att ta tjänst ledigt! Glad!! Har funderat på att ta det med henne men vet inte hur. Men det gick ju bra!

För övrigt har jag inte haft så ont sen i tisdags i äggstockarna och livmodern. Men nu i eftermiddag och mer nu i kväll har det börjat kännas en del. Så jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det är min mens som tänker komma igång!

För övrigt är jag totalt slut i huvudet efter denna veckan! Det har varit intensivt på jobb och intensivt hemma. Så nu ska jag snart se en film till om jag inte lyckas somna till först! När jag inte ens orkar hämta läsken i kylen då är jag minsann trött!!

Förresten! Ni vet den där underbara känslan när man bara är jätte glad för någon annan? Den fick jag här om dagen! Den siter kvar i nu och kommer göra länge till! Det var och är ni värda!!!

Vi är alla olika, men ändå så lika!


Keep on dreaming <3

6 kommentarer:

  1. Den känslan alltså <3<3<3
    Härligt lönesamtalet gick bra och din chef verkar förstående för din situation.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får sjukskriva dig själv i 7 dagar i samband med IVF. Så slipper du ta tjänstledigt. Du behöver inget läkarintyg förrän 8:e dagen. Så brukar jag göra. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Min chef sa ungefär att jag behövde ha läkarintyg då eftersom ja egentligen inte är sjuk.:s
      Kram

      Radera
  3. IVF och ofrivillig barnlöshet räknas som en sjukdom. :)
    Du gör ju en behandling och har ont/mår dåligt psykiskt också.
    Kram

    SvaraRadera