fredag 9 oktober 2015

Fredag....

Ingen feber idag! Yay! Men har svin ont i halsen och fått vita prickar där... Så fick snällt ringa läkare som bad mig komma in. Någon form av virus har jag fått, men eftersom min feber är borta så var jag på bättringsväg och fick ingen antibiotika. Är inte halsen bättre till början av nästa vecka så skulle jag komma in igen.

För ca en vecka sen sa jag till killen att jag känner på mig att jag kommer få feber under tiden vi bor här. Jag har väldigt sällan feber, inte ens när jag är förkyld brukar jag ha feber. och se jag fick feber...

Samma sak hände idag. I bilen till läkaren kände jag på mig att jag skulle träffa något barn från förskolan jag jobbar på i väntrummet. Jag kom att tänka på två av barnen på min avdelning men jag kände på mig att det var just det ena barnet som jag skulle träffa och inte det andra.... När jag kommer till väntrummet och tagit en nummerlapp och satt mig ner så inser jag att just det barnet och barnets förälder satt framför mig... Lite små läskigt måste jag ändå säga....

De var i alla fall tufft att träffa dem, även om de var trevligt i sig men ändå. Jag kände mig så ledsen, en sån saknad... Ville bara gråta... Inte värdens bästa ide där direkt....

Från A till Z? Ja, för nu bytta jag samtalsämne! Jag är sjuk och smittar, killen var inte hemma och då väljer avloppet i stugan att få fnatt!!!! Det bubblar och kommer upp vatten! Ringde min mormor och morfar som äger stugan som fick komma hit... Vi hitta inget fel och ingen vet var stoppet i avloppen sitter.... Det lättade i alla fall, så vi kan använda toaletten igen! Morfar tror inte de är vårt fel utan att det ligger i kommunens rör. Det var ju skönt att höra, för jag vet inte var stoppet skulle sitta, för här var inte stopp någonstans och allt fungerade bra sen gick det åt skogen....  Går inte riktigt som jag vill... Skulle egentligen haft en kul kväll men tjejkompisarna, i stället sitter och här med halsont och hoppas att jag inte smittat mormor och morfar...

Känner mig gråtfärdig efter en jobbig dag och min hals känns värre. Så nu ska jag nog gå och krypa ner och försöka sova....

God natt från mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar