måndag 12 oktober 2015

Vi börjar om

Jag behöver börja om känner jag. Som jag sagt innan har jag tappat bort mig själv i denna barnlöshets röran. Så nu ska de blir ändring på de! Jag älskar att pyssla, dekorera och typ allt som man använder händerna till. Men jag har som sagt lagt allt på hyllan, gör inte ens fina ljusfat längre. Gjorde alltid det för. Men när jag var hos kuratorn förra gången så gav hon mig lite tips på saker jag kunde ta och göra. En av de sakerna var att dreja. Jag gjorde det några gånger när jag var liten och jag tyckte verkligen om det. Var inte bra på det men de var kul. Så nu är jag på jakt efter någon sån kurs. Någon som har någon tips var det finns någonstans?
Jag kom även att tänka på klättring här om dagen. Jag älskar att klättra och jag skulle behöva röra på mig lite... Någon som vet var man kan klättra någonstans? Ska googla lite mer på det sen så får vi se vad jag hittar. Sen ska jag bara se till att ta mig dit med! Men det tar vi då!
Jag har även börjat leta nya jobb, för jag vet att detta inte går i längden för mig att jobba med barn när jag är barnlös.... Att träffa en av barnen från förskolan i fredags gjorde det ännu tydligare för mig. Så har ni några tips på jobb till mig så bara säg till! Jag tar i mot alla tips jag kan få!


Är det något du undrar över men som du inte vill skriva till mig i bloggen? Så fall skicka ett mejl till mig.
somenros1@gmail.com

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du har hittat tillbaka till dina intressen. Har du kikat på Studiefrämjandet och ABF? De har många kurser. Klättring har jag också kikat på. Såg att de hade något prova-på vid Stadion. Googla! :)

    Vad bra ditt senare inlägg var om att söka hjälp. Många drar sig nog för det! :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tittat på båda men men hittar inget direkt. Men mejlade en som har haft innan men som det inte stod om de hade något nu. :/
      Ja, de verkar kul med klättring! Har googlat en hel del men hittar bara att man kan testa på utanför lund på lördagar. Var hittade du det någonstans? :)

      Tack kul att höra! :)

      Kramar

      Radera