måndag 23 november 2015

Ett och annat

Ja, det har hänt lite sen förra tisdagen när jag skrev men inte allt för mycket. Men en positiv sak är att vi har fått lägenhetsvisning. Blev medlem på hemsidan förra helgen och på onsdagen fick vi veta att vi skulle få visning. Så jag ska dit på visning i morgon! Tyvärr ska killen på utbildning just den dagen så han kan inte följa med...
Chansen är inte så stor att vi får lägenheten eftersom vi bara varit medlemmar i lite mer än en vecka. Det är dessutom fler som ska på visningen i morgon. Så kan tänka mig att så gott som alla på visningen går förre oss... Men det är i alla fall bra och kul att vi har blivit kallade! Blev överraskade och väldigt glada!

Fick förresten veta i veckan att killens ena kusin är gravid... Så nu har han två kusiner som ska ha barn nästa år... Det är barn nummer två för båda...
Utöver de så är vänner tills han kusin också gravida (med sitt första) och de är alltid med när något firars där. Så träffar de några gånger om året.... Så tre bebisar på killens sida i april/maj nästa år..

Här har vi bara huvudvärk och rygg/nackvärk.... Men i morgon är i alla fall sista tiden till kuratorn. Skulle varit förra veckan men hon fick ställa in den så den blir i morgon i stället.

I fredags var vi bjudna till en kompis. Tyvärr hade killen redan tackat ja till att jobba extra så fick gå själv. Hon hade bjudit folk som vi umgicks med i årskurs 7-9. Trevligt att träffa de, även om jag aldrig stod många av de så nära. Killen och jag hade bestämt innan att berätta om vår barnlöshet om det kom upp. Vilket det gjorde dels för de vet jag vilat ha barn tidigt och sen för en av de har blivit förälder och hade sitt barn med och en annan väntade barn. Så jag berättade och de verkade förstående. Var även noga med att poängtera att jag inte skäms över det men att de inte gärna får berätta det för andra. Om de pratar med varandra om det bryr jag mig inte om men att de inte berättar för folk jag inte sagt det till. Så att jag inte får höra omvägar historier som inte stämmer sen. Så vi får väl se om det stannar hos de jag sagt det till eller om de kommer omvägen tillbaka.

Nu måste jag gå och packa varma kläder till killen då vi ska åka och byta däck när jag hämtat han vid tåget. Vintern knackade ju på dörren i helgen. Idag tog jag på mig min vinterjacka! Kallt med minusgrader och att köra med sommardäck var inte populärt hos mig kan jag säga! Så nu ska vinterdäcken på!

Vågar man tro på framtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar