söndag 1 november 2015

Giftermål och bröllop

En av mina närmaste vänner ska gifta sig! Jag är så glad för hennes skull! Det ska bli jättekul! Men (alltid ett MEN) jag vill med gifta mig... Handla en underbar klänning, välja ut en fantastisk ring (vet visserligen vilken jag tror jag vill ha redan), bjuda gäster, ha fest, säga ja till den man älskar, men mest av allt få se vacker ut och känna sig riktigt älskad... Underbart!
Vet inte om vi kommer gifta oss någon gång.... Vi kan inte ens spara pengar till om vi vill gifta oss för vi måste spara pengar till barn!? De är bara fel... ingen ska behöva spara pengar till att "köpa" möjligheten att få barn.... Men så är det tyvärr.....

Men nu kommer ett ointressant inlägg hur jag skulle kunna tänka mig att mitt bröllop såg ut!

Det ska vara utomhus och vi ska gifta oss under en sån här båge som man ser i filmer, som ska vara täckt av rosor. Vet inte vilka rosor men de får jag komma på senare. Jag ska ha en fantastisk klänning och jag ska känna mig riktigt vacker. Solen ska lysa och det ska vara ett sommarbröllop och det ska vara massa av blommor som blommar. Kilen ska ha extra fina kläder och förhoppningsvis ska han stråla av lycka när han ser mig.
Till mat ska vi ha smörgåstårta (vet de inte är en vanlig tradition) och alla ska själv få ta sin mat själv, ingen servering vid borden. Kan där i mot ha folk som ställer fram och plockar undan. Tårtan ska vara vit och i tre våningar och den ska ha en vacker röd ros högst upp. Även den ätbar. Till nattamat ska det vara korv med bröd. Barn ska få vara välkomna och det ska vara valfri klädsel (ej vitt).
Jag vill att kvällen ska vara mer som en fest än ett traditionellt bröllop. Alla har väl olika uppfattningar vad traditionellt bröllop är . Men för mig är det kyrkobröllop, trerättersmiddag, sen lite dans och musik och tårta. Stora delar av kvällen är stilla sittandes och stelt. Så uppfattar jag ett traditionellt bröllop. Allt ska vara dyrt och fint. För mig går det bra med pappersdukar och vita servetter från IKEA. Kan ju lugnt säga att killen och jag har väldigt olika uppfattningar av hur ett bröllop ska se ut... Han ser ett bröllop som det traditionella som jag beskriv medan jag inte alls vill ha det så! Vilken tur vi inte ska planera ett kanske....
Det viktigaste för mig är att jag känner mig vacker i klänningen, ringarna är fina och att vi är lyckliga. Men men man kan inte få allt här i världen... De är vi smärtsamt medvetna om!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar