tisdag 10 november 2015

Tankspridd

Kan inte sova, mina tankar håller mig uppe. Kan inte koppla av. Mina funderingar går till om jag ska gå på julfesten med jobbet. Min chef sa till mig om den när vi pratade i fredags. Det hade varit trevligt att träffa mina kolleger och även bra om jag ska börja jobba där igen nästa år. Men jag vet inte vem som ska dit eller om någon av de ska gå ditt överhuvudtaget... Pratade med en av de kollegerna jag skulle börjat jobba med nu eftersommaren. Men hon skulle inte dit och verkade väldigt kall mot mig i sina texter (skrev över FB tillsammans). Kan bara vara jag som tolkar det så visserligen, jag är bra på att överanalysera ibland... Men hur som helst så kändes det så. Fick sms från en kollega förra veckan att hon saknade mig, jag blev väldigt glad för jag saknar henne med och undrat varför hon inte hört av sig. Men hon ville inte störa mig men nu valde hon att skicka ändå. Självklart svarade jag att jag saknade henne med. Men sen skickade jag till henne i fredags om hon ville ta en fika någon dag, hon hade missat att svara så hon gjorde det i söndags. Det gjorde hon gärna och skulle höra av sig när hon kan. Frågade även då om hon skulle till julfesten, men hon har inte svarat på mitt sms... Så skickade innan idag till min kollega jag jobba med förra terminen och frågade om hon skulle ditt. Men jag har inte fått svar från henne heller... Trist! Antingen ska ingen dit eller så vill ingen ha mig där... Okej så känns det, men antagligen har de inte hunnit svara bara... De får till onsdag sen mejlar jag chefen att jag inte kommer. 

Chefen frågade om jag ville komma och hälsa på någon dag, men hon sa direkt själv att det kanske inte är en sån bra ide. Vilket jag inte tycker, men jag har funderat på det några gånger. Men kom fram till i helgen att jag behöver hämta mina vinterkläder ändå, så det får blir ett besök innan vintern. Antagligen både bra och dåligt, men jag lär i alla fall få se hur det känns att träffa alla.... Får väl se vad kuratorn säger om iden att hälsa på jobbet... Men jag behöver verkligen mina vinter kläder... Känns extremt onödigt att köpa nya skor och termobyxor när jag har riktigt bra på jobbet! 

Men nu ska jag släppa mitt jobb (i alla fall försöka) och gå och lägga mig..

I drömmarnas land kan allt vara bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar