fredag 6 november 2015

Sjukskrivning

Varit hos läkaren idag. Jag behövde knappt säga något, han sa nästan direkt att jag blev sjukskriven i tre månader till. Jag ska inte gå och jobba med barn just nu! Han tyckte även att jag borde fundera på att ta mediciner. Men respekterar att jag inte vill. Han är väldigt bra och förstående och tycker absolut att jag ska vara sjukskriven. Ingen diskussion om arbetsträning eller något sånt. Väldigt bra!
Men tyvärr betyder detta att jag blir utförsäkrad innan jag hinner börja jobba. Så jag frågade om jag fick avbryta min sjukskrivning den 29/12 när jag blir utförsäkrad då vår ekonomi inte går ihop utan att jag har någon inkomst. Men det fick jag inte, han förstår att det blir svårt för oss men jag måste se efter min hälsa först, den är viktigast sa han. De har han ju rätt i. Så nu mår jag skit för att vår ekonomi faller ihop i januari på grund av mig. Tycker de är jätte bra att läkaren ser att jag inte mår bra och att jag inte ska jobba med barn.  Även att jag inte jag behöver tjata mig till en sjukskrivning. Men denna gången landar jag tyvärr i klistret... Så nu söker jag jobb som in i så att jag kan börja jobba efter att min sjukskrivning går ut! Tar i mot alla tips jag kan få! Men de ska inte vara jobb där jag har kontakt med barn!!

När verkligheten krockar med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar