fredag 6 november 2015

Tandläkare och Drejning

Igår skulle jag till tandläkaren för att laga ytterligare en tand. (Jag vet att mina tänder inte är de bästa.) Men denna gången blev det en del komplikationer... Den där bedövningen vägrade ta... Efter att fått två bedövningssprutor så byta de till en annan sort och gav mig min tredje spruta. Började få hjärtklappningar och skakade en del. Tydligen var där adrenalin i den. Men de hjälpte inte heller... Spruta nummer fyra gav de direkt i tandköttet precis runt tanden, det hjälpte inte..... De fick kallat på en till tandläkare. Som tyckte de var konstigt (som om inte vi andra tyckte de redan!?) att jag var avdomnad i halva ansiktet och ner i halsen men inte precis runt tanden. För de var faktiskt samma nerv, så fungerade inte det så var något fel. Nähä!?? Men han gav mig en sån bedövningsspruta med adrenalin i på samma ställe som de satt de andra sprutorna. Äntligen så tog bedövningen! Det tog 5 bedövningssprutor och 40 min för att bara lyckas bedöva min tand... Tiden jag hade för lagningen var 40 min. Var lite sen för att möta syrran sen. Hon var snäll och kom in och gick med mig i stan så jag slapp va själv tills det var dags för drejning senare.
När bedövningen äntligen släppte sen hade jag så ont så jag hade lust att gråta. Fick gå och handla Alvedon för att klara av de.

Men sen blev det dags för drejning. Det var kul och de ska bli roligt att gå på. Tyvärr får jag jätte ont i ryggen av det, så när halva tiden gått, hade jag svin ont.... Hon som håller i det har själv en sjukdom i ryggen så hon förstod och jag ska få använda hennes special byggda drejskiva sen, så jag inte förstör ryggen. Snällt! Vi var fyra nybörjare och några gamla. Läraren var bra och väldigt enkel i sitt sätt. Skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar