onsdag 15 januari 2014

Nähä!

Hade mitt sista hopp på en distansutbildning till förskolelärare som jag mejlade i söndags. Har fått svar nu hur kraven är och att de antagligen inte startar igen förrän VT 2016 om de börjar igen. lite länge tilldess tycker jag... Blev besviken, hade hoppats på att komma in där... ska kolla lite på förskole utbildningar i närliggande städer i klassrum även om jag verkligen inte vill det, så får vi se vad jag gör. Vill verkligen inte gå på den som är närmast men känns väldigt dumt att pendla långt var dag bara för att jag fått dålig uppfattning av utbildningen och lärarna tidigare. Men vi får se, annars jobbar jag i stället och hoppar utbildning. Har inte bestämt än, ett tag till man ska ansöka som tur är.

Funderar på att ringa och skriva in mig i vikariebanken för förskolor i de närmaste området (ganska stort). Men har svårt för att komma till nya förskolor var dag och träffa nya barn, ny personal och nya rutiner hela tiden. Så ska tänka lite till på de. Annars funderar jag på att söka tjänster som barnskötare så får vi se vad som händer. Kanske borde göra båda? kan ju lätt säga att det är skönt att vara vikarie och slippa allt pedagogiskt ansvar och se till så att det finns personal som täcker med mera. Jag kommer bara dit och tar hand om barnen, väldigt skönt faktiskt!

I måndags när jag skulle gå hem ifrån förskolan så började ett barn gråta, barnet i fråga blev inskolat veckan innan. Jag hade valt att inte vara för nära barnet så att barnet inte skulle känna sig för trygg med mig eftersom jag bara var där så kort tid. Bättre barnet knyter kontakt med ordinarie personal. Men innan jag gick ställde barnet sig och lekte titt ut med mig och barnet var jätte glad. Sen slutade jag och när jag tog på mig jackan så började barnet gråta och gick fram till mig och ville bli upplyft. Tyckte jätte synd om barnet, men blev väldigt glad att man betyder så mycket för barnen. Måste ju göra något rätt i alla fall! (självklart lyfte jag upp barnet och förklarade så gått det gick att jag skulle hem och att barnet fick stanna med de andra i personalen.)

Jobbade igår och idag på företaget som jag hade praktik på innan. Det var kul att komma tillbaka och det är kul att jobba på kundservis. Jag trivs att jobba med det, men jag känner mig mer glad när jag kommer hem (helt slut) från förskolan än när jag kommer hem från kundservis. Känt mig mer nere när jag kommit hem igår och idag än jag gjorde förra veckan och i måndags när jag kom hem. Piggare i kroppen möjligen men mer psykiskt trött.

I morgon blir det kiropraktikern, väl behövande! Sen ska jag nog köra och hämta min dator som är klar från verkstaden. Står på internet att den är klar men har inte fått sms om det som jag annars får. Aja hoppas den är klar och fungerande i alla fall!

Livet är som det är och i bland måste vi leva med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar