tisdag 21 januari 2014

Samtal!

Ett samtal kan göra mycket. Det finns många olika former av samtal och olika passar olika personer. Som jag kan tänka mig att det är i många förhållande så vill den ena prata och den andra bara gå vidare. Så är vi i vårt förhållande, min pojkvän och jag. Jag vill prata om allt och lösa allt genom samtal och har alltid varit sån. Han håller det hellre inom sig eller anser inte att man behöver prata om allt. Vi kompletterar varandra på det sättet och det blir en lagom balans för det mesta.
Men ibland kan ett samtal lösa många gåtor och få en att må mycket bättre och möjligen se framtiden på vissa saker. Vi hade ett sånt samtal häromdagen och för mig var det samtalet guld värt och jag kan tänka mig att det var det för min pojkvän med.
Som ett par är allt det här med barn något som tär på förhållandet ganska mycket. Men jag är tacksam att vi gör det bästa av det och kämpar i stället för att ta den enkla vägen och jag är tacksam att han är den han är trotts våra olikheter <3 Vilket tråkigt förhållande vi haft om vi varit lika!


Alla måste vi gå igenom svåra tider för att få bra tider. Annars kan vi inte veta vad som är bra tider om livet alltid flyter på. Jag har och är inne i en dålig period, men sakta men säkert kan jag se en ljusning på allt. Jag saknar fortfarande en del puzzel bitar men jag hoppas de visar sig den kommande månaden.

Livet är för kort, så ta vara på dina nära och kära <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar