fredag 3 januari 2014

Sammanfattning!

Det var ett tag sen jag skrev! Nytt år har det till och med hunnit bli! Har inte riktigt hunnit med att skriva men jag ska försöka göra en kortare sammanfattning av den senaste tiden!

Vi börjar från början, den 23/12-13 var vi på julmys hos mina föräldrar. Då vi är fem barn var av tre av oss har respektive är det svårt att samla alla samtidigt. Men vi lyckades faktiskt! Mina föräldrar hade som alltid fantastisk julfint och det är alltid trevlig att komma dit. Vi åt tacos (inte den vanliga julmaten möjligen, men så sjukt gott!) och till efterrätt blev det chokladpudding, väldigt länge sen jag åt det. Smakade lika gott som alltid! Sen spelade vi julklappsspelet eller som mamma säger: julklappskriget! Jag tycker att jag fick en hel del vinster. Den var en underbar kväll men god mat, fantastiskt sällskap och goa skratt.

Dagen där på var det julafton! 24/12-13.
Traditionen är att se Kalle Anka hos mina föräldrar och efter det kör vi till mormor och morfar. Lika så blev det i år! Hos mormor och morfar blev det sen julmat och julgröt till efterätt. Sen körde vi julklappsspelet och när vi är 15 st som är med och kör detta kan det gå vilt till! Riktigt kul var det! Även där gick jag med vinst! Sedan blev det julklappsutdelning! Tusen tack för alla underbara julklappar! Jag är jätte glad och nöjd för allihop! Tack ska ni ha! (Älskar min tomte som nu står under granen.)<3
Sen sov jag över hos mina föräldrar till dagen där på och som tradition åkte vi till mormor och morfar och åt rester. Gott Gott!
Tack för en underbar jul alla samman!

Mellandagarna:

Ja, mellandagarna blev inte som tänk men de blev bra ändå. Helt plötsligt skulle vi ha ny soffa, så vi har varit och kollat på en hel del men inte bestämt oss än. Har en del affärer kvar att kolla i.
Men vi var i Danmark en runda på Strøget och även inne på ett av köpcentrumen. Blev en väldigt trevlig dag! Hittade pasta som jag inte sätt i Sverige som fick följa med hem. Inte hunnit smaka den där i mot.
Vi har även varit och hjälp min syster och hennes kille i deras hus. Eller jag hoppas vi var till någon hjälp i alla fall :P Tror det kommer bli riktigt fint när de är klara med renoveringen.
Vi skulle se bio, men det har vi inte riktigt hunnit med. Vi har varit bort bjudna och haft gäster och sen var där inte mycket kvar av mellandagarna! Eller ju en heldag fick jag med mig min pojkvän att shoppa med mig på Emporia! Jag fick inhandlat en del, tre nya jeans, tre stickade tröjor, två linnen, en vit kortarmad genomskinlig fluffig (ingen aning hur jag ska beskriva den) tröja och ett svart genomskinligt linne som de också är puffigt/fluffigt, har ett i grå sen innan. Även nya trosor fick följa med hem. Sen fick jag även med mig ett schampo mot min grymt irriterande hårbotten, håller tummarna för att detta ska fungera. Fick även med mig en ny maskara och sytrådar till min symaskin.
Kan säga att jag väldigt sälla shoppar och jag behövde verkligen nya kläder! Behöver även nya skor, men kunde verkligen inte hitta ett par och hittade jag ett par finna så fanns de inte i min storlek. Men men!

Sen var det nyår!
Vi bestämde oss för att vara hemma denna nyår. Så vi lagade en mysig middag som bestod av marinerade kotletter, pressad potatis och smörstekta bönor. Väldigt gott måste jag säga att det blev! Sen hade vi pannacotta till efterrätt! De är en fantastisk god efterätt!  Sen spelade vi bingolotto tillsammans, ingen van så klart men trevligt ändå. Hade ett mumsigt fruktfatt att små äta på undertiden. Efter det så såg vi Diggiloo varvat med att försöka se raketer genom fönsterna (inte så lätt för när du väl är vid rätt fönster så har de slutat smälla..)  tills det var dags att gå ut och se raketerna. Vi stod på balkongen och tittade och man kan se riktigt bra ut över massa hus och man får se en himla massa raketer. Riktigt fint! Älskar att kolla på raketerna, de är så fina och vackra! Vi hade köpt champagne (mosserat vin) med hallon smak som vi firade tolvslaget med. Dricker extremt sällan men för engångskull tog jag faktiskt ett glas jag med! Inte så gott direkt men trevligt! Så tack så mycket älskling för en underbar nyårsafton!

2014!

Känns lite avlägset att säga 2014, men nu är det nytt år, nya möjligheter! Min pojkvän har spenderat många timmar (enligt mig) med att se ishockey de senaste dagarna medan jag inte vet riktigt vad jag gjort, städat, tagit det lugnt, sätt The Walking dead på datorn och tja typ så var det med de. Men han är nöjd och har varit väldigt glad han kunnat se sin ishockey. Året började bra i alla fall.

Min pojkvän skulle egentligen börja jobba idag den 3/1 men det blev ändrat så där lite snabbt så han började igår den 2/1 i stället. Så vi fick ställa in de vi tänk och får ta det längre fram i stället men så kan det vara.

När han kommer hem i kväll åker julen ut. Visst är det trevligt med jul men det känns som om det är dags för den att åka ut nu. Tror även att jag reagerar på granen för tillfället, sitter med den en liten bit ifrån mig bara och mitt ena öga kliar och gör ont. Riktigt irriterande faktiskt.

Men som sagt så var det då 2014 nu! Ett nytt år med nya möjligheter! Vet inte riktigt vad året har att erbjuda men jag hoppas att det är bra saker. Kan ju börja med att säga att jag inte har lika ont för tillfälle som jag hade för ca 1½ månad sen. Ganska stor lättnad tycker jag!
För övrigt siter jag här och funderar på vad jag ska göra med året. Vad vill jag jobba med? ska jag söka in på utbildningar? Hur ska jag få ihop pengar? Vill jag verkligen ha jobb med ett större ansvar just nu? Orkar jag det? Ska jag söka de jobb jag sparat? Ska jag be om mer info angående utbildingarna jag tittat på? Massa frågor och jag har inte många svar!
Tror jag verkligen vill satsa på att skriva barnböcker, men det är inte så lätt och inte så troligt att jag kommer så långt att mina böcker ges ut. och om de gör det så är inte chansen så stor att folk köper den. Tror även jag kommit fram till att jag inte orkar ha ett jobb med förstort ansvar just nu för jag är rädd att jag inte orkar ta mig upp hela vägen igen då. Man ska inte ta på sig mer än man orkar och jag tror inte jag kommer orka att ha ett för ansvarsfullt jobb just nu. Men jag ska fundera vidare på vad jag vill och inte vill och förhoppningsvis komma på något bra.

Men nu ska jag gå och hacka lite morötter och gurka och sen se en film.

God Jul och Gott Nytt År! <3

2 kommentarer: