tisdag 21 januari 2014

Tisdag!

Ingen dag är den andra lik!

Pojkvännen och jag började simma i helgen, vi hoppas kunna göra det tillsammans en gång i veckan. Det var jätte skönt och det kändes i musklerna även om vi inte simmade så länge. Tror detta kan vara bra för oss att ha något att göra var vecka tillsammas. Definitivt eftersom vi jobbar om varandra. (när jag inte är arbetslös då alltså).
Vi var även och firade min pojkväns fasters man. Pojkvännens kusinbarn var även där och det första föräldrarna sa när vi kom in var att hon var mammig och pappig just nu. då sträcker hon sig efter mig och ville vara hos mig! Föräldrarna blev förvånade och jag med! Men jag blev samtidigt jätte glad! Söta unge! Vi har inte sätts på ca 2-3 månader så blev väldigt förvånad. Hon satt visserligen inte mer ä ca 1 min hos mig där direkt men sen satt hon hos mig fler gånger under kvällen och hon drog i mig så vi kunde leka. Jag var väldigt glad! Men (det kommer alltid ett sånt där dumt, men!) det var samtidigt jobbigt, detta fick tankarna att gå till vad man själv inte har... Fick stå i mot tårarna men det var inte lätt kan jag ju lugnt säga... Hur mycket man än försöker acceptera, så kommer det aldrig bli lätt...

Söndagen bestämde vi oss för att ha en mysdag hemma men tacos, chips och choklad! väldigt gått!

Igår så var jag hos tandläkaren, förväntade mig en massa hål... (har alltid hål...) men! Det fanns inte ett enda!! Extremt glad gick jag där ifrån och körde hem till mina föräldrar. Jag bjöd på fika och det är alltid trevligt att komma hem om.

Innan på dagen hade inte min vanliga förskola jag jobbar på ringt mig utan en annan, som de jobbar tillsammans med. De undrade om jag kunde jobba idag (tisdag) och jag svarade ja, tänkte klart jag kan. Precis innan vi lägger på säger hon att de är ute avdelningen så jag skulle ta med varma kläder. Jag bara "öö ja okej" typ. Sen la hon på... hade jag vetat att de var ute avdelningen från början så hade jag tackat nä. Inte för att det är något fel på den utan för att jag inte klarar av att vara ute hela dagen i denna kylan. Mina händer blir sönder frusna och spricker och mitt ansikte klarar inte heller av de. Eller rättare sagt min kropp klarar inte av det. Jag har dessutom inte kläder för att vara ute i 9h i detta vädret. Men va fan har jag tackat ja så har jag. Hoppades hela dagen på att komma på en bra ursäkt för att inte behöva jobba men jag går alltid ditt i slutendan ändå. Har jag sagt ja, så går jag hur lite jag än vill, de har jag alltid gjort och jag visste att jag skulle göra det denna gången med. Så på kvällen hjälpte min pojkvän mig att leta varma kläder/extra tröjor/extra byxor och allt som jag kunde tänkas ha på mig så att jag inte skulle frysa sönder. Packat och klart står allt i halen och klockorna är ställda och då börjar jag få ordentligt ont i magen. Hej och hallå smärta och vatten ungefär... Kunde inte komma på något jag ätit som var orsaken så tänkte väntar och ser till i morgon hur jag mår. När jag skulle gå upp så bubblade bara magen som in i så bestämde mig för att sjuka mig. Ingen är intresserad av att ha en jobbande med magsjuka. Sjukade mig och försökte somna igen vilket inte gick. Gick upp och åt två mackor då jag var så sjukt hungrig och min mage bullrade och var arg, men de har fint sått stanna. Somnade av totalutmatning på soffan och vaknade 1½ timme senare när min pojkvän gick upp. Jag kan känna att jag inte är magsjuk för då hade nog inte mackorna fått stanna. Tror det är min IBS som startade detta för jag har inte fått i mig gluten och gluten känns lite annorlunda. Vet att min IBS sätter igång om jag fryser mycket eller går från varmt till kallt mycket. (svårt att förklara) men jag frös hela dagen igår och hade svårt att få mina händer varma. Kan tänka mig att det är det som har startat det hela. Sen har jag även ätit en del choklad/kakor/chips och läsk de senaste två dagarna och de kan också varit en bidragande faktor. Så nu sitter jag här med en extremt irriterande mage som lever sitt eget babblande liv och gör ont.
Vet inte om det var rätt eller fel att sjuka mig men hade det visat sig att de var magsjuka så hade de inte blivit så glada om jag gick och jobba. och jag vet att det hade blivet värre om jag varit ute idag eftersom det är kallt och de gör det bara värre.
Man ska väl vara försiktig med vad man önskar sig antar jag!

En annan sak som gör ont idag är min högra äggstock (tror det är den) eller något annat i närheten. Känns som där sitter en typ pingisboll där eller liknande som gör ont nä jag rör mig, anstränger mig med mera och när min mage bubblar. Har känts så förr men inte på senaste tiden. Irriterande och jag hoppas våra remisser kommer snart! Håller tummarna!

Snöiga kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar