söndag 26 april 2015

Äggplock i morgon

I morgon är det äggplock! Ärligt talat är jag lite orolig att det ska göra ondare än sist eftersom jag har fått mer ont i äggstockar med mera. Kan känna när jag är på toaletten att det gör ont, precis som jag haft vid vad de tror är min ägglossning de senaste månaderna. Men jag förhoppningsvis går allt bra. Hoppas verkligen att det blir några ägg och något embryo så vi kan sätta tillbaka. Men kan säga att jag är nervös eftersom vi föra gången fick 7 ägg och sen blev de två embryo. Men läkaren har redan sagt till mig att jag kommer få mindre ägg denna rundan, så tänk om det inte blir några embryo? Jag kommer bli helt förkrossad... Där måste bli ett embryo som vi kan sätta tillbaka i alla fall. Ett embryo som kan  utvecklas och bli vår underbara bebis!
Inför förra gången tror jag inte jag tänkte lika mycket på allt detta. Men då visste jag inte heller riktigt hur allt gick till och vad som kan hända. Men nu vet jag....
Kan inte riktigt känna samma lycko känslor inför detta försöket. Tror det är för att det förra slutade i missfall....
Men denna gången ska det bli bebis! Det ska inte bli missfall utan det ska bli en frisk och kry bebis som kommer ut om ca 9 månader!! Vår bebis<3<3<3

Igår tog jag sista sprutan för denna rundan. SKÖNT!!!! Min mage har fått frispel av sprutorna. Mitt huvud har dunkat och haft sig och min mage är öm av nål sticken. Även ett blåmärke (inte lika stort som förra gången) har tittat fram. Men allt detta är okej, jag kan stå ut med mycket bara jag får mitt älskade barn!

Med tummar och tår hoppas jag att morgon dagen blir bra och att vi får ett embryo att sätta tillbaka!

För vår framtida familj! <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar