torsdag 9 april 2015

Läkare tid!

Igår hade jag tid hos läkaren på KK. Fick en jätte trevlig tjej som tyckte det var bra att jag sökt innan nästa IVF eftersom det är bra att kolla upp smärtor innan. Sen ska man även alltid kolla upp smärtor i underlivet.
Hon kunde inte hitta något som var i vägen för att göra nästa IVF. Hon berättade att det var viktigt att kolla så jag inte hade fått några endometriosblåsor på äggledarna/livmodern. Hon sa att de alltid är svårt och se om man har men ändå. Men hon kunde inte hitta några på mig som tur var!
Jag hade vatten bakom livmodern så hon tror jag har haft en cysta som har sprickor. Det var inget farligt och kroppen tar själv hand om vattnet men det tar tid. När en cysta sprickor kan det göra väldigt ont och även vattnet som den lämnar kvar kan göra ont ett bra tag efter.
Hon frågade mig om jag brukar känna när jag har ägglossning, men jag vet ju faktiskt inte eftersom jag inte vet om jag har ägglossning eller inte. Alla läkare säger olika. Hon sa att de som har pco och endometrios och blir gravida och sen har lättare för att bli spontan gravida så länge inget annat är i vägen så klart. Inte alltid men ofta. Så hon tror att det är så att nu när jag har blivit gravid så har min kropp "fattat " vad den ska göra och startat igång med ägglossningar. Det är därför jag har så ont, det jag känner av som dunder smärta några dagar i mitten i månaden är antagligen min ägglossning. Sen kan smärtan sitta i därför jag har ont senare under månaden med. Så jag har antagligen ägglossningar nu!!!!! Visserligen med mycket smärta men jag har det i alla fall!! Det känns fantastiskt! Väldigt goda nyheter! Hon kollade även fall jag hade urinvägsinflammation eftersom jag har ont när jag är kissig och ska kissa. Men det hade jag inte!
Känns så skönt att komma till någon som faktiskt har tagit mig på allvar och tror på det jag säger och har en förklaring till det med. Hon får stort plus från mig och jag kan andas ut lite! Så nu är det inget som hindrar oss från att börja nästa mens!!!!

Lycka!!!!!!!


Ringde rmc idag och berättade vad de sagt så att jag får lov att börja med IVF. Hon jag pratade med var trevlig. Men hon försökte lite smått övertala mig till att försöka få barn själv nu ett tag eftersom jag antagligen har börjat få ägglossning. De är ju ingen garanti med IVf sa hon och försöken har vi ju kvar hos dom. Men jag vill verkligen göra detta. Jag vill göra nästa försök och förhoppningsvis lyckas vi ju också med att bli gravida då!


på rätt väg<3



4 kommentarer:

  1. Det låter ju jättebra!!! Tänk om du skulle kunna bli gravid på naturlig väg. Vilken dröm. Ska ni inte göra ett försök ändå? Så slipper du IVF och kanske få ondare? Jag hade lätt testat! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit helt fantastiskt!
      Jag har funderat på det. Har inte hunnit prata med killen så mycket om det. Men vi kör på med ivf som de ser ut nu. Eftersom de inte kan säga med säkerhet att de är ägglossning som jag har börjat få så vill vi inte chansa och vänta ytterligare någon månad. Några har ju sagt innan att jag har ägglossning med, medan några sagt jag inte har det. Men jag hoppas verkligen att det är ägglossning denna gången. Men vi vill ändå göra en ivf nu.
      Kram

      Radera