tisdag 28 april 2015

Äggplock

Igår var det äggplock! Vi fick ut 6 ägg, så det var bättre än jag hade trott! Väldigt nöjd!
De gjorde väldigt ont på vänster sida när de skulle plocka äggen. Så fick mer smärt lindring. Yr när jag gick tillbaka till sägen sen så de fick hålla i mig. Sen när medicinerna började släppa så började det göra väldigt ont i höger sida. Så när vi skulle hem sen så klarade jag inte av att gå till bilen. Så killen fick hämta den och sen hämta mig utan för RMC.  De gjorde ont i höger sida och bak i rumpan och de gjorde väldigt ont att sitta. Några tårar föll i bilen på vägen hem. Hemma sen sköljde jag av mig i duschen och sen sova jag större delar av dagen och kvällen. Var vaken en timme här och där för att äta och se lite tv. Sen somna jag igen. Att gå på toaletten och kissa igår gjorde så fruktansvärt ont. Även att sitta under kvällen gjorde ont.

Idag är det bättre. Kan sitta och gå normalt, gör fortfarande ont på toaletten men inte lika mycket som igår. Även om jag sov nästan hela dagen i går och 10 timmar inatt känner jag mig trött.
Läkarna sa igår att jag inte fick anstränga mig för då kan äggstockarna vrida sig. De berättade dem inte sist! Hade ingen aning om att det var därför man inte fick anstränga sig. Usch! De får aldrig hända!

Nu ska jag gå och ringa labbet för att se hur många embryo vi fått och när insättningen blir! Uppdaterar senare idag!

Bebis<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar