fredag 17 april 2015

Aldrig lätt

Fick veta under kvällen att en av mina förre detta vänner är gravid. Jag har haft det på känn... Men det gjorde inte saken lättare. De kommer nog aldrig vara lätt att få höra att någon annan är gravid medan man själv är uppe i barnlöshet, sprutor och tårar. Jag är glad för henne, men det känns så taskigt/fel att inte vi får. Att vi sitter här med sprutor som svider och massa folk som ska rota mellan enns ben hela tiden av alla möjliga läkar anledningar. Att vi ska ha smärtor och en ovisshet innom oss som tar i sönder oss. Ovissheten i fall vi kommer kunna bli föräldrar.
De kändes tungt att få veta att fler väntar barn medan jag/vi ska försöka med ivf2.
Jag är glad att vi har börjat på nästa runda. Men jag är ibte alls förtjust i dessa nya sprutorna ja fick. De svidor och gör ont. Vet att nästa spruta som stoppar ägglossningen kommer svida. Men jag visste inte att denna gör det. Jag gillar det inte alls och drar mig för att ta sprutan. Men jag tar de för jag vill och ska få mitt efterlängtade barn.
När jag tagit sprutan då blir jag även väldigt kall i benen och fötterna. Känns lite läskigt faktiskt.

Men nu ska jag gå och krypa ner brevid min sovande pojkvänn som försöker vänja sig med att han ska upp 5 under vardagar!

Med en längtan efter dig/er säger jag god natt <3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar