fredag 15 maj 2015

Arg!

Jag är arg och besviken på livet! Jag är arg så jag skulle kunna springa en mil! Jag är arg på min kropp som inte "ger" mig barn. Kort sagt jag är arg på allt! När jag blir arg så blir jag envis som en åsna! Jag ger mig fan på att göra det bästa jag kan för att öka vår chans att bli gravida till hösten. Jag kan inte bestämma att det ska fungera, men jag kan i alla fall försöka öka vår chans lite! Idag har jag varit hemma från jobbet då jag inte hade fixat att jobba. Så jag har passat på att ringa RMC och fått veta hur jag ska göra för att få ut min journaler. Så nu ska den lappen bara skrivas ut och skickas. Sen ska jag mejla örtmedicin killen och fråga hur han hade tänkt hjälpa oss för att se om vi ska ta hjälp av han vid nästa försök eller vänta tills rundan efter det.... Han vill då veta våra blodprovs värden för att kunna ge en korrekt behandling om han ska hjälpa oss, så lika bra att få de utskrivna redan nu. Sen har jag ringt vårdcentralen angående svanskotan, det enda de kunde rekommendera var voltaren gel att smörja in med och sen var sjukgymnast det bästa. Passade även på att fråga hur jag skulle gå tillväga för att få ut mina senaste blodprov där och då visar det sig att jag bara hade tagit prov på sköldkörteln nu i mars och inte järn, D-vitamin, B-12 och levern som jag fick veta när jag fick celiaki skulle tas vart år. Men nä de hade inte tagit det på mig!? Visste att de nog inte skulle ta B12 eftersom jag tog det i oktober förra året för att kolla att de såg bra ut till IVF-starten. Men de andra då? Ingen berättade för mig att de inte tog dem! Irriterande?? JAPP!!! De hade inte tycket det var nödvändigt antagligen, sa hon jag pratade med. nähä... Fick i alla fall sköldkörtel siffrorna över luren och hon pratade så fort att jag inte hann med, fick be henne säga om det flera gånger och hon blev irriterad det hörde jag. Skiter jag i, jag var trevlig ändå. Sen har jag även kontaktat en psykolog på min vårdcentral, eller rättare sagt lämnade jag mitt namn och nummer så hon kan ringa upp. Vet inte om det är en kurator eller psykolog jag ska kontakta? Vad är skillnaden? Har pratat med kuratorn där innan och jag gillade inte henne. Så tänkte testa psykologen i stället. Hon berättar väl när hon ringer och jag förklarat mitt "problem" säger man så? problem? Är barnlöshet ett problem? Ja, de är det ju... men frågar är väl om det finns någon lösning? men nu var det inte de frågorna jag skulle skriva om. I vilket fall som helst så lär jag få veta när hon ringer om jag har kommit rätt eller ej. Jag vill ha hjälp att hantera min sorg innan den tar över mig helt. Så får väl börja någonstans. Sen har jag även försökt hitta kost och råd för att öka chanserna att bli gravid. Hittar lite råd här och där, men jag skulle vilja ha en bok att läsa med kost och motions råd som skulle kunna hjälpa mig med att öka chanserna. Den ända boken jag hittar säljs inte länge. Det finns väldigt många på engelska, men jag skulle väldigt gärna vilja ha en på svenska så jag faktiskt fattar vad jag läser utan att behöva slå upp alla olika ord. Det var inte direkt ord som passar ofrivillig barnlöshet som jag lärde mig under engelsklektionerna i skolan. Jag är villig att lägga om hela min kost och gå ut och röra mig mer om det ökar min chans att bli gravid. Jag kan sluta med all socker om det behövs, baka allt bröd själv, till och med äta fisk var dag om det skulle behövas. kan då berätta att jag verkligen inte gillar fisk... Men jag är villig att ändra hela mitt liv om det betyder att jag har större chans att få barn då! Självklart kommer jag må dåligt i bland eller ofta, självklart kommer jag gråta och tycka att livet är värdelöst. Men det är okej för de vi barnlösa går igenom är inte lätt och det leendet vi klistrar på var dag när vi går utanför dörren håller inte för evigt. Vi är bara människor med en tung börda att bära. En börda som inte alltid är accepterad... Men jag ska kämpa, för jag vill från djupet av mitt hjärta ha barn!
Efter sommaren tänkte vi börja och förändra i vår kost, ut och röra oss mer tänkte vi böra med redan nu. Men under sommaren ska jag/vi äta vad vi vill och göra vad vi vill och sen till hösten så kör vi igång!!!!
Har ni läsare några bra tips om kost och motion för att öka chansen att bli gravid? Eller någon bra bok på svenska som jag har missat? Jag är väldigt tacksam för alla tips jag kan få! 

Glömde lägga upp en länk till en film på youtube igår om ofrivillig barnlöshet som jag fått ta del av i gruppen jag är medlem i på FB. Den är värd att se http://youtu.be/-K1gCKP-sZU 
Ingen som inte går igenom det vi ofrivilligt barnlösa går igenom kan förstå hur vi mår, men med hjälp av denna filmen kan ni få en liten inblick i vår värld av hopp, längtan, förtvivlan och en evig kamp med utredningar och hormoner och allt där i mellan. Se den, den är värd det. 

Jag har inte givit upp om dig än, även om kampen till dig är tuff och svår så har jag inte givit upp<3<3<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar