söndag 31 maj 2015

Jaha

Ja, igår var det ofrivilligt barnlösas dag. Jag la upp bilden som jag hade i förra inlägget på min instagram med texten: En dag som är lika viktig att uppmärksamma som morsdag och farsdag! Bär något grönt för att uppmärksamma denna dag!
Fick inte lägga upp det på FB för killen. Men ärligt talat är jag besviken på att det bara var min släkt som gillade bilden! Jag är besviken på alla som inte gillade den. Man ska gilla mat och blommor och allt annat som fotas, men en sån här viktig sak kan inte gillas för att uppmärksammas! Fy vad besviken jag är! Alla på min instagram som inte gillade sjönk i mina ögon!

Idag är det morsdag och den har vi firat med släkten i mormor och morfars stuga som vanligt! Grattis på morsdag älskade mamma! <3<3<3
Jag hoppas att jag också kan få fira den nästa år som mamma, om inte annat som gravid i alla fall!

Killen och jag har börjat så smått att titta på hus och jag hittade ett som precis kommit ut på hemnet i fredags. Så bestämde vi oss för att köra utanför och se hur omgivningen såg ut i lördags. Visningen är nästa helg. Men hela släkten har fått nys om detta och det visar sig att för fem generationer tillbaka bodde släktingar där till mig. Så nu har alla fått för sig att vi ska flytta dit!? Vi har inte ens fått en värdering på lägenheten, varit i kontakt med banken eller något sånt. Inte ens en visning har vi varit på! Jag är inte ens säker på att det är rätt för oss. Men vi får väl se hur det känns i helgen när vi varit på visningen. Om det är lönt att ha det kvar i tankarna ens. Jag är lite tveksam till hur trädgården är formad och hur nära vägen den ligger. Men kan ju kännas annorlunda när man väl är inne på tomten.

Hopp och längtan om en framtid!<3<3<3

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig ang likes på insta och fb. Bara släkten på insta och på fb var det så dåligt så det är skrämmande, sammanlagt tre stycken. Det får vi ändra på och köra mer ang ofrivillig barnlöshet tex med armbanden och uppmärksamma det mera.
    Huset, tja det kändes som ert redan innan jag insåg att det nog var farmor Matildas hus. Gå på visningen och sen får ni se om det känns som ert.

    Tack för den fina lyktan ni uppvaktade mig med igår. Love you <3<3<3
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt skrämmande, hemsk att ingen verkar bry sig, inte öppet i alla fall. Det tycker jag att vi får göra!
    Ja, alla i släkten verkar tycka att det känns som vi. Så vi får väl se!

    Så lite så! :D Love you too<3<3<3
    Kramar

    SvaraRadera