torsdag 28 maj 2015

Örtmedicin, sjukgymnast och läkare.

Här gör vi allt samtidigt! Det har varit en hektisk vecka och än är den inte slut. I måndags pratade jag med de från Wallmarks ört medicin. Pratade först med han som vi träffat i februari och sen ringde hon som bokar tider upp senare så vi skulle kunna boka en tid för att på börja en behandling. Men då ingen tid passa oss så fick han vi prata med först ringa upp igen. Det gjorde han igår, han ska opereras snart och sen vara borta tills i mitten av juli. Vi hade behövt två tider innan han blir sjukskriven och det hinner vi inte nu. Så vi har bestämt att vi påbörjar en behandling när han kommer tillbaka från sjukskrivningen. Så får vi helt enkelt vänta med att starta nästa IVF 1-2 månader längre än vi tänkt. Men de är det värt om detta hjälper våra chanser att få barn.
Sen var jag hos sjukgymnasten i morse och hon var jätte trevlig och förstående för vad vi går igenom. Jag fick lärt mig hur jag ska sitta för att avlasta min svanskota så mycket som möjligt. Hon tror att de stött till svanskotan på något sätt när jag blev skrapad så att svanskotan blev irriterad och sen har det bliven en inflammation av det. Så nu hoppas vi att det försvinner snart och att jag klarar av att sitta ordentligt så det försvinner snabbare. Hon tyckte det var bra att jag hade en tanke om att gå ut och gå även om jag inte gjorde det än. Hon sa att från tanken kan det dröja sex månader till ett år eller mer innan man tar tag och gör det. Hon var duktig och förstående och inte dömande. Så henne rekommenderar jag starkt!
Läkaren ringde sen angående att jag sökt henne för att det står PCOD på mitt stimuleringsprotokoll. Det har blivet fel och det ska stå som innan, ofrivilligt barnlös: utan anledning.
Jag har PCO men det kan tydligen utvecklas till PCOD från och till under livet.. Så du behöver inte alltid ha PCOD utan kan i bland bara ha PCO. Rörigt? Japp, men nu vet jag i alla fall hur det ligger till.

Ut över detta har det varit picknik på jobbet igår och frånvarande personal idag av olika anledningar. Så tuff vecka, men snart är det helg! I morgon har vi utvecklingsdag så det blir massa pappers arbete i morgon. Hoppas att få lite tid över att förbereda för alla barn som slutar hos oss.

Men nu ska jag ta en titt efter hus och sen göra mig klar för att sova! (slutar väl med att jag somnar vid 00:00.... men värt ett försök!)

Saknaden efter dig/er<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar