torsdag 21 maj 2015

Läkare

Ringde rmc igår för att fråga om stimuleringsprotokollet jag fått hem och hur det kommer sig jag fått diagnosen pcod utan att läkarna sagt det. Hon jag prata med var trevlig och lyssnade och förklarade även pco för mig och att de fanns olika grader med mera. Men hon visste inte varför de skrivet pcod nu och inte innan. Så jag fick en tele tid till min läkare den 28/5. 
Fick hem våra journaler idag. Fattar ingenting av de bitar där de nämner värden i kroppen. Massa konstiga ord som jag inte hittar förklaring på. Trodde man skulle få en typ tabell eller något med svaren på de olika blodproverna. Men det fanns där inte utan bara de som stod i den skriftliga texten. Får helt enkelt vänta tills läkaren ringer. Syns i alla fall att jag ringt rmc många gånger med smärtor och så. Allt var antecknat och de är ju bra.
Psykologen som skulle ringa upp gjorde så tisdags och då kunde jag inte svara. Så skulle hon ringt igår och de gjorde hon inte. Så ringde hon idag och då svarade jag. Men hon hörde direkt när jag sa hej att jag var stressad så hon sa direkt att hon kunde ringa upp senare. Hon ringde fast inte när hon sa hon skulle och jag hann inte ta luren när hon väl ringde sen... Suck! Så hon lämnade medelande att hon ringer i morgon igen. Så vi gör ett nytt försök i morgon!

Nu ska jag göra mig klar för att sova!

Drömen om ett barn <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar