söndag 17 maj 2015

Barndop

Det är inte lätt att gå på barndop när man själv inte lyckas få barn. Gråt i kyrkan, men lyckades ändå hålla tillbaka en del. Det var tungt och tufft och jag stirrade in i väggen större delar av tiden för att inte börja stor gråta. Det var ett vackert barndop i alla fall. Men tankarna om vi någon gång kommer få ha ett barndop snurrade i mitt huvud...
Efteråt var det smörgåstårta och sen tårta. Där var tre små sötnosar på barndopet... jag hann mysa med alla tre och sen lyckades han som blev döpt kräka ner min klänning och mitt hår när vi skulle gå. Men det är helt okej, finns ju tvätt maskin.  I bilen hem var jag hel slut.. Det tar hårt på en att behöva hålla tillbaka tårarna och försöka vara glad inför alla. Men nu är det gjort, nästa barndop är om ca en månad....
Jag lovade mig själv igår att jag ska ut och gå en runda de tre kvällar i veckan killen spelar. Trött som tusan gick jag ut och gick i 35 min. Hatar att gå själv, men jag gjorde det. Hade musik i öronen och sen klampade jag fram. Kände mig frånvarande för mig själv när jag gick. Jag var liksom inte närvarande. Svårt att förklara men jag tänkte knappt när jag gick för jag orkade inte, utan jag bara gick. Ska verkligen försöka gå i alla fall en liten bit var gång han spelar så jag inte bara gräver ner mig i soffan. Vi får se hur det går, men för min egen skulle måste jag försöka.

Känns tufft att behöva gå och jobba i morgon, det tar i mot ordentligt. Jag vill ha semester nu och få glömma bort världen runt om kring för en stund. Men tyvärr det är sex jobb veckor kvar....

En önskan i livet <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar