fredag 1 maj 2015

Aj!

Det blev en trevlig valborg igår på landet! God mat och trevligt sällskap! Tack för igår alla som var med :)

Hem vägen var där i mot inte lika bekväm som kvällen. Satt på en helt vanlig stol under kväll och stod inte upp så mycket för att undvika att få ont i underlivet. Men i stället fick jag ont i svanskotan... Så i bilen hem hade jag ont.... Visst det gick att sitta och så men hade vi haft längre hem hade vi fått stanna och röra på oss för de var verkligen inte bekvämt! När jag sen kulle gå ur bilen hade jag extremt ont! Fy alltså! Visste de var inte som i måndags men inte långt i från. 
Natten sen var konstig, hade mildare ont i svanskotan, luft i hela magen och mådde illa av all luft som skulle upp. Har ju magbråck.... Så de var jobbigt och oroligt att sova i natt....

Sen i morse så ramlade min värld ihop lite. Gick på toaletten och såg att de var lite blod i toaletten och tänkte "jaha nu är det kört, ingen bebis.... eller kanske för det kan ju blöda lite ändå". Men när jag torkade mig så var där inget på papport. Insåg då att jag blödde från tarmen!? Fick blod på pappret där i från.... Förtvivlad och ledsen...... Vi har tarmcancer i släkten så självklart blev jag väldigt nervös... Eftersom vårdcentralen är stängd och det stod på 1177 att man ska ringa vårdcentralen eller 1177 så ringde jag 1177. Hon jag prata med var trevlig (vilket de i vanliga fall inte har varit till mig) och sa att det kunde vara hemorrojder, men har inga direkt andra symtomer på det. Annars kunde det vara att jag fått ett sår i tarmen från om man till exempel haft varit lös i magen och sen varit hård i magen. De stämmer bra eftersom min mage fick spel av sprutorna. Hände det fler gånger så skulle jag kontakta min vårdcentral. Så nu hoppas jag verkligen att det bara är ett sår.

Älskade embryo!

Jag hoppas du mår bra där inne och att du har fastnat <3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar