måndag 18 april 2016

25 år!

Ja, då var man 25 år nu då! Inte för att det känns någon större skillnad men ändå!
I lördags firade vi ju mig och vi hade gäster. Det gick jätte bra, killen fick göra allt då jag inte riktigt fixade det.. Han fick så klart lite hjälp av gästerna!
Jag hade taget i tablett på morgonen så jag skulle kunna hjälpa till här hemma... Tja, den kom upp lika fort igen...
Men lyckades få ner en ca 3 h innan gästerna kom. Det tar ca 2 h innan den börjar verka och inte 1½ som jag först trodde. Så var i alla fall lite piggare när gästerna kom. Men även om tabletten gör nytta så mår jag ändå illa och har svårt att få ner mat. Även om de inte är lika intensivt. Men fick ner två taco skal vilket är bra. Till efterrätten hade tabletten nog börjat gå ur kroppen men fick ändå ner en hel banan och choklad med glass till! När alla gäster gått sen hade tabletten verkligen gått ur kroppen och jag satt i soffan med en kräkpåse... Men jag fick i alla fall behålla de jag fått i mig så de är bra!

Men nu till när jag berättade för mormor och morfar att vi var gravida. Morfar bara stirrade på mig och visste inte vad han skulle säga och mormor försökte säga något men kommer inte håg vad det var. Men chockade det blev de minsann!

Nu håller vi tummar och tår att allt ser bra ut på ultraljudet på onsdag! Är nervös att de inte ska se något eller att där inte är hjärtslag... Det oroar mig enormt.... Men det ska gå bra! Där ska vara fina hjärtslag och bebis ska må bra!!!!<3<3<3

Har fått ont i höfterna och bak mot ryggen då och då. Gärna om jag ligger på rygg eller sidan. Men även när jag går eller står. Inte så att det gör jätte ont, men så klart blir man orolig. Förhoppningsvis är det bara allt som flyttar sig så att bebis får plats där inne.

Det som förändrats mest än är mina bröst (utom illamåendet då). Har inga stora bröst i vanliga fall, men de har nu blivit lite större, rundare och fastare. Ser nästan ut som om det är inplantat i mellan åt så runda de är! Haha! Testade min ena BH igår som jag inte har haft sen jag blev gravid och de såg riktigt roligt ut. Den har annars suttit precis bra. Men de såg ut som om brösten var hoptryckta på sidorna, lite som om de trycka sig ut över kanten på sidan! Första gången mina bröst är förstora för en BH kändes det som! De var något nytt!

Fått en tid till Wallmarks i kväll för att sätta fler nålar. Ska fråga han om bebisen klarar sig bra utan örterna nu. För bara tanken på örterna gör att jag mår väldigt illa och det känns som jag ska kräkas... Det verkligen tar i mot att ta dem, och doften av att de kokas gör mig riktigt illamående. Så klarar bebisen sig bra utan dem nu så får jag nog sluta ta dem... Känns inte bra att ta dem när det tar i mot så mycket....

Men nu ska jag försöka göra något att äta och så ska jag hälla upp örterna som jag måste försöka dricka snart...

Ha en fortsatt bra måndag all!

Love<3<3<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar