söndag 24 april 2016

Bra och dåliga dagar och bebis saker prat

Ja, mina dagar skiftar ordentligt om hur jag mår i illamåendet. Igår var en av de dåliga dagarna. Fick inte ner något och när jag försökte fick jag upp det igen. Bara en klunk vatten gjorde att jag höll på att kräkas... Fick till sist ner en lergigan och då mådde jag så illa och hade ganska ont mellan revbenen. La och kramade kräkpåsen i soffan. Gick till sist in i sängen och efter ca 1h till 1½ timme senare somnade jag av utmatning. Hade ingen vätska i kroppen och ingen mat... Sov kanske 1 h eller 1½ timme sen. Sen tvingade jag mig upp för jag kände att jag verkligen behövde ha i mig mat men framförallt vatten. Hade jag inte fått i mig vatten och mat där efter så hade vi nog åkt in eller i alla fall ringt och frågat om vi skulle åka in för jag var så slut. Men fick sakta men säkert i mig lite vattnen och lite mat. Blev bättre och bättre under kvällen. Fick ta lite i taget, för även om jag tar lergiganen så mår jag så sjukt illa när maten kommer ner i magen. Men jag fick behålla den i alla fall. Så här har jag haft det ca varannan dag denna veckan. Ena dagen kan jag äta för att nästa dag vara totalt utslagen. Kan ju bara hoppas att det blir bättre snart. Ska ge akupunkturen ett försök till. Har även börjat ta omeprazol för att se om det kan hjälpa. Tur jag har en kille som är snäll och hämtar allt till mig. De är värre när han jobbar för då måste jag själv gå ut i köket till exempel för att hämta vatten eller mat och då slutar det alltid med att jag mår så illa när jag kommer tillbaka till soffan att jag bara klöks och måste vänta med att dricka eller äta på ett tag. Så de är bättre när han är hemma under helgerna och kvällarna och kan serva mig. Men han måste ju jobba. Men men som sagt, bara bebis mår bra så står jag ut med illamåendet.



Här om dagen satt vi och pratade om barnvagn och barnkläder och det kändes så konstigt och overkligt. Ska vi handla barnvagn? Ska vi handla barnkläder? Ska vi???? Det är så overkligt, att det är vår tur att prata och börja kolla runt efter såna saker. Som att börja diskutera barnnamn igen. Det känns så overkligt att vi ska få lov att göra det. Att vi ska  få bebis!

Älskade unge, om du bara visste hur älskad du är <3<3<3

2 kommentarer:

  1. Hjälper Omeprazol något? Hoppas du slipper illamåendet snart. Det tär så både fysiskt och psykiskt.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har nog börjat hjälpa nu, för de senaste dagarna har jag mått mycket bättre och kunnat få i mig mycket mer vmat och vatten:) Tack, de känns som de är på rätt väg nu :) ja, det gör det verkligen! Men blir så slut och jag börjar bli lite smått trött på att bara se film :P
      kramar

      Radera