onsdag 13 april 2016

Sjukskriven 100 %

Blev sjukskriven till 100 % av läkaren igår! Så otroligt skönt! Sjukskriven till den 8/5 sen hoppas jag på att jag kan få i mig lite mer mat och vätska. Behövde inte ens be om det, utan jag bara förklarade hur jag mådde och hur lite jag får i mig, så sjukskrev hon mig direkt. Underbart med bra läkare. Än får jag i mig lite om dagen, men skulle det vara så att jag inte får i mig något alls eller kräks upp exakt allt. Så skulle jag kontakta barnmorskan så skulle de kolla om jag är uttorkad. Men än var det lugnt. Fick även utskrivet Lergigan som jag ska ta vid behov. Testade igår kväll, då jag fick ner tre tuggor av maten och höll sen på att kräkas. Hade redan fått upp mina rån jag åt efter jag varit hos läkaren... Fick i mig lite till sen. Men tog  nog 1 ½ timme innan jag kände att tabletterna gör verkan så de är bra att veta.

Jag vägrar köra bil när jag mår så här illa, då jag klöks så fort jag åker eller kör. Har jag något i magen så kräks jag...  Här om dagen blev jag även lite yr när vi var i bilen. Som tur var körde killen.

I kväll ska vi till örtläkaren. Förhoppningsvis är det sista gången vi behöver gå dit. Ska få nålar för mitt illamående med. Ska ta sista dosen med örter som vi har hemma nu underdagen. Men bara tanken på de gör mig mer illamående. Så de får vänta lite till. Skulle behöva få i mig lite mat, har bara fått ner kräm och jag börjar känna mig så tung i huvudet... Är svin trött men vaknar ändå kl 8 och kan inte somna om... Ska lägga mig en stund när jag druckit örterna sen. Brukar va lättare att få behålla dem då.

Om en vecka ska vi på ultraljud!!! Jag längtar något så fruktansvärt mycket!!! Hoppas bebis mår bra där inne!!!

Längtan <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar