torsdag 7 april 2016

Illamående...

Jag är lite dålig på att uppdatera just nu då jag mår så illa. Inget verkar fungera för att lugna det. Killen var idag och frågade efter illamående tabletter på apoteket men eftersom där är laktos i alla blev det inget med de... Fick upp frukost och lunch i måndags och tisdags fick jag upp kvällsmaten. Äter knappt något.. Men kan få  i mig lite då och då i bland. Har svårt för att dricka för de gör mig illa mående. Känns konstigt eftersom jag druckit flera glas vatten om dagen innan och nu får jag knappt ner något.  Fick alla fall behålla maten igår och än så länge idag. Har testat med nyponsoppa vilket inte riktigt fungerade, testat med kräm men de känns som där är så mycket socker... Men fick ner en panka igår och sen en till efter en timme. 
Mina örter har jag svårt att få ner... Bara doften av de gör att jag blir riktigt illa mående. Men ja kämpar på lite till med dem. 
Tur så har jag förstående arbetskamrater som förstår när jag mår illa och inte riktigt fixar att göra vissa saker. 
Köra bil är inte lätt, mår så illa av de, har kräkpåsen i högsta hugg. Även snabba rörelser, att böja mig eller doften av mat får mig att må väldigt illa. Ja, vi får se om detta varar hela graviditeten eller om de lägger sig snart. 
Om två veckor ska vi i alla fall på ultraljud!!! Längtar så mycket!!!
Nu måste jag sluta skriva för mitt huvud gör ont för att jag är hungrig och törstig och jag börjar må väldigt illa igen. 

Bara bebis mår bra<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar