lördag 2 april 2016

Illamående

Jag ändrar mig, jag mår illa... Dagen efter jag skrivet att jag inte mådde illa så började jag må illa. Men jag kan inte avgöra om det är för att min magsyra är hög på grund av förkylningen (vet den kan bli det, definitivt om jag hostar som jag gjort.) Har ju magmunsbråck vilket gör att jag kan må väldigt illa så fort magsyran är hög... Men det kan ju lika gärna vara graviditets illamående. Kan inte avgöra vilket det är.
Vaknar väldigt hungrig var morgon, men är inte ett dugg intresserad av att äta. Sista biten på äggmackan fick jag inte ner i morse. Har märkt att jag har svårt för salta saker. Så fort jag helt salt på äggen så hade jag ingen lust att äta dem. Samma sak med pommes här om dagen. Jag älskar pommes, men jag fick inte ner många.... Har haft svårt att äta den senaste veckan då jag inte har aptit när jag är förkyld. Men har verkligen försökt. Men har nog inte fått i mig så mycket som jag borde. Nu mår jag illa när jag är hungrig och ja mår illa när jag äter. Mår även extremt illa när jag hostar. Funderar på om jag ska gå ner till apoteket och köpa kräkpåsar till bilen och såna armband för illa mående. För vilket illa mående det än är förstod jag det som om de skulle kunna hjälpa. 
Sen igår har jag även haft ont i huvudet och jag får inte bort den. Den hjälper inte direkt mot illamåendet heller.... 

Igår körde jag till kuratorn, de var uppföljning samtal. Konstaterade att jag mådde illa av att bilen svängde när jag körde! Inga karuseller för mig! ;) Därför jag tänkte de kan vara bra med kräkpåsar i bilen.  
Är fortfarande så sjukt törstig hela tiden. Dricker vatten hela tiden och ändå är jag törstig... 
Men men bara bebis mår bra så är jag nöjd! <3

Nu ska jag göra mig klar för i kväll blir det middag hos föräldrarna! Min bror med flickvän är nere på besök! Ska bli kul att ses allesammans! 

Lyckan av att vara gravid är svår att beskriva! <3<3<3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar