fredag 29 april 2016

Inskrivningssamtal

Igår va vi på inskrivningssamtal hos barnmorskan. Det gick bra, mitt järnvärde va bra och även mitt blodtryck. Så det kändes skönt. Vi frågade om det var skadligt för barnet om jag varit uttorkad vissa dagar. Men det var det inte, det var bara farligt för mig. Så det var skönt att höra. Hon var nog inte jätte förtjust i att jag får i mig så lite. Men det är på bättringsväg nu så de är bra.
Har de senaste 2-3 dagarna fått ner mycket mer vätska och mat än jag har fått innan. Så det är skönt. Igår hade jag ett backslag där i mot. Stod upp för länge så jag kräktes... Sen fick jag inte ner så mycket efter det. Fick taget en largigan så att jag orkade ta mig till barnmorskan. Killen skulle egentligen inte med. Men eftersom jag mådde så dåligt och var svimfärdig ena gången jag kräktes (såg stjärnor..) så körde han hem från jobbet. Han möte mig hos barnmorskan. De var skönt att han var med. Vi fick bokat in en koll för att höra hjärtljud  (eftersom jag är så orolig) och sen fick vi bokat in ett ultraljud i v.19. Längtar!!!!!
I morgon går vi in i vecka 11. Känns skönt att vi närmar oss vecka 12!

Älskade unge<3<3<3

Denna veckan har jag försökt ansöka om sjukpenning, men då det saknas uppgifter från mitt jobb har det inte gått. Pratat med min chef nu och hon skulle se efter vad som är fel. Det verkar som mina läkarintyg inte kommit in i systemet på jobbet. Det är det som är felet... Hoppas det fixas på måndag så jag kan ansöka. Pratade med försäkringskassan också mest för att kolla om det var något annat som saknades. Då visar det sig att jag ska göra en annan ansökan för den tiden jag står som arbetssökande. Hur ska jag veta de? Sen skulle det tydligen stå på mitt läkarintyg att jag var arbetssökande också. Vilket jag inte hade en aning om att det var tvunget att stå. Vet jag sa jag inte jobba heltid till läkaren för att jag var sjukskriven av andra anledningar, men missade att säga att jag var arbetssökande bestående del av tiden. Trodde inte de behövdes eftersom jag blev sjukskriven 100 % . Sen mådde jag inte bra när jag satt hos läkaren utan var mer koncentrerad på att inte kräkas än på allt annat. Men hon på arbetsförmedlingen sa jag skulle söka ändå. För det kunde godkännas i alla fall. Det var upp till handläggaren. Godkänner inte handläggaren det så får jag ringa läkaren och be de skicka in kompletteringar. Det jag tycker är konstigast är att jag pratade med försäkringskassan om min sjukskrivning någon dag efter jag blev sjukskriven och de sa att det enda som behövdes var att chefen skickade in uppgifterna efter 14 dagar. De sa inget om det andra, så fall hade jag ju ordnat det för 2½ vecka sen..... Jag är just nu extremt irriterad på försäkringskassan och på vem de nu än är på jobbet som inte lagt in mina papper i systemet! Inget verkar fungera som det ska.............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar