fredag 1 april 2016

Myndigheter....

Fick i dag veta att min SGI antagligen är bruten. Vilket betyder att jag inte kommer få föräldrapenning efter min lön jag haft utan i stället få från lägsta nivån. Jag hade gjort allt som jag ska mellan försäkringskassan och arbetsförmedlingen. MEN! Där i mellan finns det ett glapp om man är i min sits och då landar man mellan stolarna... Försäkringskassan har inte kunnat hjälpa mig alls, men min handläggare på arbetsförmedlingen var snäll och hjälpte mig. Hon ringde till och med försäkringskassan för att få veta vad som gäller. Så sjukt förvirrande allt samman. Så jag räknar med att inte få mer än lägsta nivån vilket ställer till det enormt för oss.. Men de får vi ta då.
Vill i alla fall säga enormt mycket tack till min handläggare som tog och hjälpte mig! Borde finnas fler handläggare som henne! Tusen tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar