torsdag 14 april 2016

Wallmark

Var ju hos Wallmarks igår. Det gick bra, fick nålar mot illamåendet. Fick där i mot avbryta efter ett tag eftersom jag började få panik i hela kroppen, tabletterna mot illamåendet började sluta verka vilket gjorde att jag fick panik i i kroppen. Men nålarna hann göra skillnad. För visst mår jag illa idag men inte i närheten av vad jag har gjort de andra dagarna. Väldigt skönt!
Min puls var bra, och visade en tydlig graviditet. Men även om pulsen va bra så var den lite svag,  då jag fortfarande är kall om händer och fötter. Så jag ska fortsätta med ört ett tag till, de är för att få bättre puls och för att få ner mitt illamående. Men denna rundan smakar bättre än den andra i alla fall. En annan sak han kände på min puls var barnets kön. Han tror att det är en flicka. Han sa att det är inte 100 % så klart men han har bara haft fel en gång innan.
Killen tror med det är en tjej och jag har alltid trott vi ska få en tjej först men eftersom vi fick missfall föra gången så har jag blivit osäker. Men egentligen tror jag nog att det är en flicka. Men det viktiga är att barnet mår bra. Vi blir lika glad vilket kön det än blir!  

Tydligen var det ett par saker man inte ska göra de första 12 veckorna. Dessa va:

  • Lyfta/bära tungt ( de visste vi)
  • Hoppa
  • Springa
  • Träna (gå var där i mot väldigt bra)
  • Ha sex
  • Bada
Hmm... kanske tur man är sjukskriven för lyfta, hoppa och springa är svårt att låta bli när man jobbar på en förskola!

Har orkat plocka undan lite här hemma idag, något jag inte klarat av på över två veckor. Men sen blev det lite för mycket och jag blev illamående och väldigt hungrig. Även om jag inte mått lika illa idag så har jag ingen aptit alls... Förhoppningsvis kommer den tillbaka snart.

Efter att ha städat undan lite idag så känns det mycket på höger sida i höften och i mellan åt i ryggslutet och ja lite överallt där nere. Det skämmer mig var gång det känns på något sätt där nere... Är så rädd att börja blöda....

Älskade unge, hoppas du är okej där inne <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar