tisdag 18 november 2014

Då var det tisdag!

Då var det tisdag som sagt... jag är förkyld och fryser non stop! Men men.... var i Ullared i lördags med killen. De är vår utflykt tillsammans något vi båda gillar att göra. Parkeringen där var full så fick parkera på extra parkeringen och gå ca 900 m till Gekås men de gjorde inget, sen fick vi vänta i 45 min i kö för att komma in. Men de gjorde inget de heller. Det ända var att jag frös hela tiden både inne och ute (hade ingen mössa med så killen var gullig och gav mig hans!) gick med jackan och sjalen på hela tiden. Men fick i alla fall köpt nya vinterkläder till jobb så slipper frysa häcken av mig där!!! Vi tog även en titt på barnkläderna som de har... Väldigt fina kläder... Ett par vita strumpor för nya födda har fastnat på min näthinna. Vill så gärna köpa de!!! Men väldigt tidigt än så klart! Samtidigt som de var underbart att kolla lite snabbt på barnkläderna och känna att nästa år så kanske vi kan köpa. Så var det jobbigt av den enkla anledningen att vi vet ju inte hur det går än....
Ska ju ta nytt test på fredag... men har lite (mycket) svårt att vänta till fredag, så testade igår kväll med! Efter 40 sekunder var där ett fint plus på stickan!! Så än finns det en chans att vi blir föräldrar nästa år! <3

Känns overkligt att det nu äntligen verkar finnas ett barn inom mig. Efter all denna tiden är det lite svårt att tro på! Skulle så gärna vilja veta vilken vecka jag är i. Hur räknar man? Är det ifrån mensens första dag eller är det från ägglossningen? Vad gäller när man har gjort IVF? massa frågor men inga svar... Om allt ser bra ut nästa onsdag på ultraljudet så ska jag fråga hur man räknar!
Alla graviditeter är olika säger de och vissa känner mycket tidigt förändringar och vissa inget alls. Detta är vad jag känner just nu dessa dagar i alla fall. Jag är väldigt trött, sticker i brösten då och då, gör ont i nederdelen från och till, och på baksidan typ vid höfterna och in mott ryggraden från och till. Sen är jag även "hårdare" på magen. Känner man på den så är den "fastare" än innan. Svårt att förklara! Även finnar har jag fått massa fler av!! Visst äter jag en hel del choklad... men de är inte den! Just de ja! Har även fått näsblod ett par gånger, men kan inte avgöra om de är för att det är kallt ute och jag är förkyld eller inte.


Ska ta ett nytt test i morgon och jag hoppas att det ger samma underbara resultat som de igår gjorde! Sen hoppas jag även jag mår bättre i morgon för de känns inte bra att jobba och må lite så där...


Men nu får ja nog ta och göra mat...

Kram älskade bebis! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar