söndag 23 november 2014

Kunde ju inte låta bli!

Ja, även idag tog ja ett test! Det är plus i nu!!! Och nu är det över 2 veckor sen jag började blöda!!!!! Så det känns jätte skönt!! Kan lugna ner sig lite och bara vänta "otåligt" till onsdag!

Har sovit väldigt dåligt i natt och vaknat massa gånger och behövt gå på toa eller bara vaknat till. Hade först svårt att somna för att jag behövde gå på toa hela tiden.... Sen är min mage väldigt arg på mig... Har haft problem med magen från och till sen jag gjorde äggplocket och sen återinsättningen. Så kan tänka mig att det är hormonerna och förändringarna i kroppen som min mage inte klarar av. Ont i magen, behöver gå på toaletten flera gånger om dagen och all denna luft som jag får upp. Än mår jag inte direkt illa, har varit lite i fredags när jag hade gått en bra bit och igår när jag inte ätit som jag borde. Men inte så jag behövde kräkas. Sen vet jag inte om de har med min förkylning att göra då jag lätt kan må illa när jag är förkyld och hostar. Men så länge bebisen mår bra så står jag ut med resten!!

Det är bara ett element i lägenheten som har blivit varmt så här är mellan 18,6 och 19.6 grader inne på morgonen eller när man kommer hem från jobb. Så nu har jag tänt ljus för att få upp värmen. Inte okej med denna kylan! Fryser ju som sattsingen, har till och med två filtar över täcket på natten.

Kom på en sak till som jag har märkt med graviditeten! Jag är mer hungrig! Väldigt sällan jag vaknar och är hungrig under natten, men de gjorde jag i natt och har varit mer hungrig än vanligt den senaste tiden. Men de kommer och går. Någon dag är ja inte så intresserad av maten medan nästa är jag väldans hungrig. Men ska baka scones sen, då jag ätit två mackor till frukost de senaste dagarna i stället för en som jag brukar. Så har ingen frukost till i morgon. Sen kan de vara gott med scones i kväll med. Länge sen jag bakade de. Inte lika goda som mammas så klart, men dessa glutenfria får duga!

Hoppas allt är bra med dig bebis<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar