söndag 30 november 2014

Söndag....

Idag är ingen bra dag... känner mig väldigt deppig och nerstämd... i fredags och i går var killen hemma så då kunde vi prata om annat som jul och sånt. Men idag är han hos sin mormor en runda. Men redan när ja vakande kände jag mig ner stämd. Allt känns bara så mycket... för mycket! Känner att jag behöver gråta men tårarna har fastnat i ögonen...

Just nu när jag skriver sitter jag i rummet som just nu är allt och lite till rummet.. Detta rummet var bestämt innan vi flyttade in att de skulle bli vårt barn rum... Nu när jag hade sätt pluset på stickan var det första gången som ja vågade föreställa mig hur rummet skulle kunna se ut om 9 månader..... Fullt med bebis saker... nu kan ja bara se samma trista rum framför mig....

I fredags hämtade vi ut de nya sprutorna. Jag gillar de inte alls! Har fått Menopur som man tydligen ska blanda själv och själv fylla spruta med!! Gillar det inte alls! Jag gillade Gonal F som bara var att vrida upp och sticka in och sen var de klart. Nu ska de blandas och fyllas och ha sig... Mådde redan dåligt när vi hämtade sprutorna och tyckte de var lite jobbigt och sen fick ja se detta.... fick halvt panik! Men de har lagt sig nu... vi ska kolla igenom hur man ska göra i kväll och känner vi att vi inte lyckas så får vi ringa och be om en tid så att de kan vissa hur man ska göra. Verkar ändå inte som vi får börja innan jul.....

Fick ett sms av min mamma i morse att min mormor hade ringt henne och sagt att de skulle prata om barnlöshet, ivf och missfall på tv4 9:15. Så jag for upp (nästan... la och halv sov) och startade teven. De var ganska intressant men skulle vilja att de ägnar lite mer än 10 min åt detta. Men bättre än inget i alla fall. De han som satt där sa stämmer bra in på hur jag känner och hur jag har förstått det som min kille känner. Tyckte de var värt att se! Tack mamma och mormor för att ni sa till! Hade missat de annars! <3

Men för att skriva om något annat... Om ni har följt mina tidigare inlägg så vet ni att jag har en himla massa problem med elektronik och mobiler allra mest! Bytte mobil för någon vecka sen till en vi fick med när vi gick över Telenor (ska byta i från de så fort vår bindningstid går ut om ca 2 år.....). När killen använde den för att hans var på lagning så fungera den bra... Nu när ja  använder den så är den seg, reagerar inte när jag skriver i medelande så vissa bokstäver försvinner om jag skriver för fort, den stänger ner tex aftonbladet när jag läser de och massa annat skit! Så i fredags när vi skulle handla så såg vi att elgiganten hade black friday, så vi svängde in och jag fick köpt en mobil! Än fungerar den galant och jag är väldigt nöjd! Nu hoppas jag att det stannar så!
För övrigt har vi julstädat i fredags och jul bakat igår. Det blev lussekatter, papparkakor med glasyr, knäck, ischoklad och chokladpuffar. Sen fick vi även upp julstjärnorna. Så i kväll ska vi sätta upp julsakerna som ligger i hela vardagsrummet!
Jag ska även snart någon gång om en stund baka bröd... Min mage är väldigt irriterad av att jag har ätit så mycket köpebröd. Vet inte riktigt varför men min mage är inte alls glad för det.

Men nu ska jag fortsätta att deppa och försöka hitta någon energi!

Glad första advent!   

You will always be in my heart<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar