lördag 14 februari 2015

Glad alla hjärtans dag!

Jag önskar alla en glad alla hjärtans dag! Vi firade den i veckan eftersom killen jobbar idag. Men jag tänkte fira lite själv i kväll. Vill egentligen träffa sötnosen (systerns barn) idag men då näsan rinner, så blir det att stanna hemma och försöka få den att försvinna i stället!

Idag är en dag då man oftast ger varandra något. Vi har bestämt att inte ge varandra något verken alla hjärtansdag, julklapp eller födelsedagspresent. Allt jag behöver ge är min kärlek och de är inte så svårt! Älskade pojkvän, vi går varandra på nerverna i bland, men jag vet inte vad jag skulle göra utan dig! Min kärlek till dig är oändlig <3Älskar dig<3<3<3

Som sagt är idag en dag när många ger varandra saker, allt från rosor till reser. Folk sparar till hus, bilar, nytt kök, semester, resor och mycket annat. Jag vill med väldigt gärna köpa hus och ut och resa, men vi sparar till något jag vill ha mer. Vi är en av de familjerna som sparar till att få barn. Våra pengar sparas till att kunna köpa IVF när våra gratis försök är slut. Eller om gratis försöken fungerar så sparas det till syskon.  Jag önskar mig inte så mycket här i livet längre, men är det något jag önskar mig väldigt mycket så är det ett barn. Att behöva spara till att få barn känns konstigt, men jag skulle kunna leva på bröd och vatten om det är det jag behöver göra för att få ett barn.

Våra liv är alla olika och när någon ser på mig ser de inte kampen som sliter mig i sönder. Men jag kan lova att jag känner den.

Jag hoppas att jag nästa år får fira alla hjärtans dag med mitt lilla barn i famnen <3<3<3

2 kommentarer:

  1. Visst känns det helt fel att behöva spara till barn? Varken jag eller min sambo tjänar speciellt mycket. Jag lägger ändå undan en liten summa pengar varje månad. Pengar som jag hade tänkt skulle gå till hus och körkort. Pengar som nu med största sannolikhet måste gå till att "eventuellt lyckas få ett barn" Blir så himla arg när jag tänker på det. Känner som du att jag skulle kunna leva på bröd och vatten, bara jag vet att det skulle resultera ett barn. Men just själva tanken att behöva betala för att kunna bli gravid känns så fel -och då finns det ju inte ens någon garanti för att det lyckas :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag! Vi ska inte behöva spara till att få bli föräldrar, till att få vårt barn.
      Precis, det finns ingen garanti att det fungerar. Tycker de är jobbigt att det inte finns någon garanti. Skulle vilja veta med säkerhet att vi kommer få barn. Vet att det inte går, men jag önskar det verkligen. Pengar... Trodde aldrig att pengar skulle vara nyckeln till att få en familj...

      Radera