torsdag 19 februari 2015

Torsdag

Ni vet den där känslan att du bara inte orkar bry dig? Men du känner att du måste ändå? Tja, så känner jag nu! Jag har ju blivet fast anställt i kommunen, med företrädde på de området jag jobbar nu. Men nu är det så att det ligger ute tjänster för barnskötare och pedagoger hos oss. De ligger ute några dagar till. Nu är problemet så att om jag vill stanna så måste jag gå in och söka de här tjänsterna. Finns ingen garanti att jag får de, men om jag inte söker de så kommer ju någon annan att få tjänsterna och jag kommer bli flyttad nästa termin. Nu är problemet de att jag bara inte orkar bry mig om att söka.. Men så tänkte jag att det var bäst att göra det ändå så om jag orkar eller inte. Så tänkte göra det nu i kväll, men självklart så fungerar inte sidan! Så nu kommer jag inte ens in.... Suck! Jag som tänkte få skitet in skickat och få det gjort. De är så här att jag inte är så bra på att skriva CV... Men nu sitter man här i valet och kvalet så det är väl bara att skriva och hoppas på det bästa. Hade ju varit bra att stanna då min chef redan känner till att jag håller på med IVF och är förstående med det. Så ja får väl ta mig orken att göra det i morgon i stället....

På tal om morgon dagen så blev jag lagom besviken när killen insåg att han inte var ledig i morgon som han trott... Jag hade tänkt tacos och mys kväll hemma eller kanske bio som vi sällan ser nu för tiden.  Men nä de blev inte som jag tänkt....

På lördag ska jag äntligen få gosa med bebis!!!!! okej, fick inte gosa för nära på han då jag är lite små snörvlig. Men jag få gosa i alla fall!! Längtar!!!
Sen på kvällen ska vi till killens släkt och äta middag!

Sen på söndag ska vi till Danmark om jag inte får tag på de där massage tiderna som jag verkligen behöver. Då tiderna bara finns torsdagar och söndagar så är de svårt att få tid. Jag jobbar sent på torsdagar så måste bli söndagar och killen jobbar var annan söndag (om han ej är inbeordrad för då jobbar han mer... vilket är lite väl ofta...) .... Ställde in tiden vi hade sist för att gå på IVF träff, men jag måste verkligen ha den nu. Min rygg känns inte bra och mer och mer huvudvärk gör sig på mind...... Sen den här Danmarks utflykten skulle vi nu ha gjort sen i julas, men eftersom jag antingen var på akuten eller va hemma med smärtor så fick den vänta och sen har vi inte haft tid eller möjlighet att åka. Så om det inte blir på söndag så vet jag inte när det blir av! Ska bli mysigt och trevligt! Men tyvärr missar jag IVF träffen som är då och det tycker jag är synd. Man får lära sig så mycket av att prata med andra som förstår och är i liknande situation själv. Men jag får satsa på mars träffen i stället.

Stör mig på mitt snörvlande. Har varit små förkyld nu i tre-fyra veckor, men jag mår ju bra i hela kroppen. Kan ha små ont i halsen i bland men inte mer än så. Inget jobbigt i sig. Det är bara det att näsan rinner lite. Problemet är att jag kan inte avgöra om jag har en förkylning i kroppen eller om det bara är för att det är kallt ute och jag lätt fryser på jobb och hemma. Sen att jag är trött hela tiden och jag vet att jag kan få små ont i halsen av det. Så vad är det? Förkylning eller mig kropps respons på att jag är trött och fryser hela tiden?  Störigt att jag inte veta!
Suck klockan är lite över nio och jag känner mig mega trött....

Trötta styrke kramar till er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar