onsdag 4 februari 2015

vilka dagar!

Dessa tre dagarna har varit intensiva!
Till att börja med kunde jag inte somna natten mellan söndag och måndag. Till sist lyckades jag somna så fick sovit i 2 h 15 min... Var sjukt trött i måndags och självklart hade vi möte på jobbet på kvällen så det var en 12 timmars arbetsdag! Fick sovit några timmar till tisdagen, men sen skulle jag upp och öppna på jobbet så det var bara att stiga upp 04:45... GOD MORGON! var nästan värre med tröttheten i tisdags än i måndags.... Men i vilket fall som helst så åkte killen och jag efter jobb igår för att köpa present till bebisen. Hittade så sjukt söta kläder! Hoppas bara han hinner använda de innan det blir försmått :S Kändes helt okej att handla sakerna, kanske för att jag var så trött att jag hade kunnat somna stående i affären, eller för att jag tycker de är väldigt kul att ha blivit moster! Sen är han ju sjukt söt med så klart!
Den enda gången de har stuckit till var i hissen på vägen upp... Där är en spegel och jag höll kläderna i handen. Min tanke gick till att det kunde varit till vårt barn... fyra år av kämpande och fortfarande inget barn... Det känns så klart... Kollar jag på kläderna som ligger så fint här på bordet hemma och tillåter mig att känna efter så känns det lite tufft så klart. Som sagt det kunde ju ha varit till vårt barn... Men inte så mycket vi kan göra nu ändå... Min mens har inte kommit än och är inne på dag 34 från skrapningen... I vanliga fall brukar (senaste månaderna innan IVF:en ) den komma runt dag 32. Men än har den inte tittat in eller ut kanske? Började några månader innan IVF:en (inte alla månader men några) att få huvudvärk en till två dagar innan mensen, men det har jag inte heller fått... Börjar så klart fundera på om den kommer komma av sig själv eller inte... Har den inte kommit nästa fredag så ska jag ringa och be om hjälp. Tänker man efter så har jag inte haft en riktig mens sen i början av oktober, det är ett tag sen nu....
Men från det ena till det andra, så började jag få mega ont i halsen igår och hade frossa men ingen feber och idag rinner näsan.... Skulle inte förvåna mig för fem öre om jag åker på en dunder förkylning nu.. VILL INTE!! ORKAR INTE!! men inte mycket att göra väl... Ska den komma får den gärna göra det nu, visserligen ska vi bort både lördag och söndag. Men hellre sjuk i helgen och frisk på måndag så vi kan gå på mötet med de om akupunktur och örtmedicin som hjälp vid barnlöshet! Väntat 8 månader på tiden så skulle gärna inte vilja boka om den!
Sen så kanske man kan få träffa bebisen nästa helg så då vill jag extremt gärna vara frisk! Så röstar på att bli sjuk nu eller inte alls!!!!

Från det andra till det tredje! Berättade ju att de dragit förmycket skatt på mig och nu kan jag se den nya lönen med den rätta skatten... De har tagit 1500 kr förmycket i skatt på mig var månad! Jag räknar med att få tillbaka lite på skatten ärlig talat! Lite pengar att spara till IVF är inte fel!
Önskar alla en fortsatt trevlig vecka!

För framtiden <3

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du håller på att bli sjuk. Mensen kan bli lite sen efter en skrapning. Ägglossningen kan komma lite senare så det är därför. Tror min blev en vecka sen. Men den kommer nog snart ska du se.

    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas de.. trött på att vänta på att få börja nu :/
      Tack!

      Kram

      Radera