lördag 14 februari 2015

Livet!

Nu är det dags för mig att förändra mitt liv! Jag ska boosta mig in för nästa IVF! Har ingen aning om det heter boosta, han uttalade det så när vi var på Wallmarks. Men om det stavas så vet jag inte så ni får ha överseende med det. Jag ska i alla fall försöka få min kropp att må bättre inför nästa IVF. Med start från och med måndag! Jag har börjat smått men fixar inte att hålla det. Så idag har jag bestämt mig för att jag ska fixa det nu! Jag vill maxa min chans att bli med barn och är detta vad jag ska göra så gör jag det! så från och med måndag så ska jag:

  • Inte äta godis (lite på helgen går bra om vi är bort bjudna, annars är det popcorn som gäller här hemma, han sa att choklad inte var så farligt. Men jag ska försöka att inte trycka i mig för mycket choklad har en tendens att göra det)
  • Inte dricka läsk (är jag bort bjuden så går lite läsk bra)
  • Inte dricka kall drycker tex. ta inte det kallaste vattnet i kranen (har jag börjat med)
  • koka grönsaker till maten
  • undvik kall mat
  • dra ner på mjölkintaget
  • gå en promenad på helgen (gärna i veckan med)
  • inte ta med jobbet hem i huvudet
  • sortera bort saker som är energitjuvar (tex sluta läsa böcker om pedagogik på fritiden)

Har för mig att det var något till men det har jag glömt! Jag ska fixa detta för jag SKA bli med barn! Vi SKA bli föräldrar!!!!!

Jag börjar med detta på måndag, och än är det lördag så i kylen står läsk, på vasken står nybakad kladdkaka och i kylen står kola och stelnar. Det  är faktiskt alla hjärtans dag! Har även bakat bröd, så något nyttigt har jag gjort i köket idag!
Men för att klara av min kommande månads utmaning till mig själv måste jag börja lite smått i helgen med att sortera bort saker som får mig att må dålig. Exempelvis ska jag läsa ut boken om skapande i förskolan så jag inte har den över mig sen. Har två böcker till jag gärna vill läsa om olika saker i förskolan. Men tyvärr tar de energi av mig och därför får de stå på paus nu. Att få barn kommer i första hand!!

Förresten kom jag på en sak. Jag fick veta att man oftast har värre mensvärk efter skrapning. Men min har faktisk varit lite mildare. Det var i natt som jag hade ganska ont i livmodern (tror det var den) för det gjorde inte så ont i äggstockarna som det brukar men mitt på magen gjorde det väldans ont. I vanliga fall brukar jag be killen ha sin hand på min mage när jag har mens eftersom han är så varm om händerna och det lindrar smärtan.  Men det gjorde väldigt ont när han la handen på magen. Bara jag rörde mig, vände mig eller gick så gjorde det ont. Men nu känns det bättre i alla fall. Inte behövt ta lika mycket Alvedon som i vanliga fall.

Men nu måste jag gå och göra mat för min mage skriker på mat!

Den eviga kampen<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar