måndag 28 november 2016

1 dag kvar till beräknad födsel...

Ja, än har hon inte vilat titta ut i alla fall....

I torsdags kom mamma, pappa och morfar på kaffe medan mormor va iväg på ett ärende. Trevligt med gäster! De fick själv handla med sig kakor för jag hade bara kaffe hemma och hann inte ner och handla. Men de blev bra de med! Sen när de åkt för att hämta mormor så möte jag upp de på stan också blev det lite shopping. Jag gick inte långt, men på vägen hem hade jag så ont i ryggen så jag gick som en snigel... Blev nog för mycket med dammsugning och sen en promenad. Men i vilket fall som helst så va det en trevligt torsdag!

Sen på kvällen så bakade vi morotskaka! Mums så gott de va! De va på tiden den blev bakad!

På fredagen hände inte så mycket men vi tände två ljus för tvillingarna!<3<3<3<3<3<3 Ni kommer alltid vara älskade och ha en plats i våra hjärtan! <3<3<3<3<3<3<3<3

Sen i lördags så va vi först och hälsade på svärföräldrarna och de andra som va där. Vi va där bara en kort stund för sen skulle alla iväg och de skulle även vi. På kvällen så var det dags för att fira min kusin som fyller 14 idag och då passade vi även på att fira farsdag och ha gåsmiddag samtidigt! Så de blev tre saker i ett! Alla tycker jag är så rund om magen! Haha har förstått att de inte så så vanligt att man är så rund som jag är. Ser ut som jag svalt en badboll som mamma beskrev det en dag. Man kan verkligen inte se på resten av kroppen att jag är gravid. Vi va tre gravida där, det va jag, min syster och min kusin. Så det blev det vadslagning när alla trodde bebisarna dyker upp. Så har en lista när alla tror. Några har redan förlorat när det gäller mig. Men vi får se om någon prickar rätt! Det är inte fören nästa år min syster och kusin ska ha, så det dröjer ett tag innan vi vet vem som pricka rätt där. Min ena syster, min mamma och pappa tror det blir idag. Det är ju några timmar kvar på denna dagen så man vet ju aldrig. Men jag är tveksam. Min andra syster gissar på i morgon och det känns som hon har större chans på att få in rätt dag, men man vet som sagt aldrig! Mina brödrar vet jag faktiskt inte vad de gissar på.
Egentligen hade killen och jag bestämt att ta med förlossningsväskorna i fall jag fick värkar eller vattnet gick. Men vi tyckte inte det kändes som om det skulle hända när vi körde så vi hoppade över det. Sen undrade alla om vi hade väskorna med oss nu fall vi behövde åka in. Vi bara nä kändes inte lönt. Haha alla tyckte vi va typ galna som inte hade de med oss! Vi hade trott folk tyckte vi va galna som hade tänkt ha med de från början! Haha! Vet att det gick snabbt för mamma när hon fick oss barn, men att en förlossning hade gått på under två timmar efter första värken hade jag helt missat! Hade jag vetat de så hade jag nog haft med väskorna ändå. Men men de blev ju ingen bebis den kvällen ändå! Men de va en trevlig kväll och vi va nog inte hemma fören vid typ 00:15.

Sen igår så tog vi en liten promenad på stan, det va ju första advent och de var lite marknadsstånd, musik med mera på stan. Utanför fönstret har de byggt en skridskobana som också invigdes igår. Riktigt julmysigt! Killen hittade två tröjor och ett par jeans, han är som jag och shoppar inte så ofta. Sen åkte vi och handla mat för kvällen. Gick inte så himla långt igår men hade så ont under vänster foten när vi kom hem så de riktigt värkte. Så de blev upp med foten och vila den. Gick inte så bra där i mot för de fick jag ont i höfterna av... Men men, sen bakade vi lussebullar! Mums!! Så himla gott! Tyvärr tar de nog slut idag... Blir inte så många på en satts och killens föräldrar kommer hit och lämmar ett skåp som vi ska ha. Så vi tänkte bjuda de på lussebullar. Sen är de nog slut för vi åt ett par stycken igår....  Men de är riktigt goda!

Personal ifrån tre olika butiker har frågat om magen. Om de till exempel är dags snart och om jag vet vilket kön det är. Sen även att den är så rund och fin! Den ena trodde de var en kille eftersom magen är så rund så hon blev lite överraskad när jag sa de är en tjej.
Syrran skrev igår att tösen nog blir bolltokig eftersom magen är så häftigt rund! Haha! Vem vet de kanske hon blir! Så som hon sparkar just nu så blir jag inte förvånad! Haha!

Huden på magen har börjat brista ordentligt nu. Trodde den skulle göra de i sidorna men mina bristningar är runt naveln och neråt. Har tappat en viss del av känseln på vissa ställen runt magen. Känner inte så mycket om man tar där eller om jag till exempel duschar och har strålen på de ställena. Undrar om känseln kommer tillbaka sen?  De återstår väl att se antar jag!

Ha en fortsatt fin dag alla!

Kom ut nu älskling!<3<3<3

2 kommentarer:

  1. Aja hjärtat än hinner du ge paybacktime om lillan behagar titta ut i kväll, hela 7 kvart kvar ju tihi. Fast jag antar att jag får se mig besegrad, för jag trodde faktiskt hon skulle komma i dag.
    Kram Mamma <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Tyvärr så blev det ingen payback. Verkan som de får ha vars en dag i alla fall! Haha hon har redan en stark egenvilja och lyssnar inte på vad vi tror ;)
      Kram<3

      Radera