tisdag 8 november 2016

Lite här och lite där!

Har svårt att sova då det blir sånt tryck på lungorna att jag känner att jag inte riktigt får luft. Har inte kunnat sova på vänster sida på ett tag men det har gått någorlunda på höger sida. På rygg är typ omöjligt. Men i helgen gick det inte alls, somnade typ 05:30 ena natten och 03:30 den andra. Spela ingen roll hur jag försökte fixa och ha mig för inget hjälpte. Efter att lagt en filt under kudden så jag kom upp lite med huvudet så lyckades jag till sist somna. Ni kan nog förstå att jag varit lite trött! Igår var det tungt att andas hela dagen. Blev andfådd av precis allt om de sen bara va att sitta i soffan och flytta lite på mig! Va lite bättre på kvällningen sen. Men va hel slut igår kväll och lyckades somna 23:30 med sambon!? Vaknade inte förrens 4 timmar senare och behövde gå på toaletten. Visst vakande till och från och behövde röra på mig, tror de va för svårt att andas. Lyckades till och med sova lite på vänstersida? Vaknade sen vid 8 och va hel stel i axlarna och hade ont i huvudet. La kvar och värmde mig under täcket ett tag. Första gången på länge jag nästan kände mig utvilad! Skönt! 

Igår va vi hos min syster och bytta däck. Tur va väl de för de va minus grader när vi körde dit och de är fortfarande minusgrader. Det blev i alla fall en mysig kväll och kul att träffa alla som va där och se det lilla charmtrollet (systersonen) busa ronder. Vi kanske inte ses mer innan bebis är född. Det bryrs ju helt på när hon kommer! Men de var trevligt i alla fall! 

Vagnen och babyskyddet är hämtat, bebis säng är bäddas och de mesta av hennes kläder är tvättade. Är typ en maskin kvar. Känns skönt att snart va färdig här hemma så att allt är klart när hon kommer!

Va hos kompisar i lördags och de hade köpt en tvättkorg till bebis! Den är jätte söt! Får se var den ska stå någonstans. 

Snart har jag läst klart boken om att vänta barn som jag fick av min syster, har bara några sidor kvar. Väldigt intressant att läsa!
Läser även en hel del förlossningsberättelser fast jag inte hade tänkt göra det! Men desto närmare förlossningen vi kommer desto mer vill jag läsa. Men konstigt nog känner jag mig inte alls påverkad av de det står i berättelserna. Det är liksom bara historier för mig. Jag har ju ändå ingen aning om hur min kommer bli!

Kan tycka att magen sjunkit en del, men det betyder ju inte att bebis är på väg för det. Men i bland trycker hon så mycket neråt som jag undrar om hon försöker trycka sig ut! Haha!
Hon hoppa runt jätte mycket här om natten så jag valde att filma och för engångskull fick ja det på film! Visst det syns bättre i verkligheten men det synns ganska bra ändå! Kul att ha sen. 

Ni som läser får gärna kommentera när ni tror bebis kommer. Jag har själv ingen bra gissning. Ibland tror jag hon ska komma inom några dagar för att sen tro att jag går över tiden så jag blir igångsatt. Men de senaste dagarna har jag lutat mer åt att hon kommer innan beräknad dag! 
Så vad tror ni? Hade varit kul att veta!


Längtar efter dig bebis<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar