torsdag 3 november 2016

Fixerat sig

Bebis har nu fixerat sig! Hon ligger med huvudet ner och är inte ruckbar! Skönt! Då ligger hon rätt när det sen är dags för förlossning! Jag hade gått upp 1,5 kg sen förra mötet för två veckor sen och magen hade växt 1 cm. Barnmorskan tyckte de va bra att jag gått upp i vikt, definitivt eftersom jag gick ner så mycket i början. Min järnvärden va bra så de behövs inte tas om mer. Nästa besök är om två veckor och efter det så får bebis lov att komma för då är hon färdigbakad!! Längtar!
Tycker nästan synd om henne där inne, hon har hicka dagligen. Där i mot tycker jag de är skönt för då känner jag att hon rör sig, men tycker synd om henne som hickar hela tiden!

På kvällen efter förra inlägget fick jag lite halvt panik för jag insåg att om förlossningen startar nu, så har vi inga kläder färdig tvättade till bebis! Tja, så kan de gå när man skjuter fram sakerna!
Så idag har jag i alla fall börjat tvätta hennes kläder som är i storlek 50-56. Hade det redan uppdelat i storleksordning så tvättar det efter de nu med, så slipper vi kolla igenom alla kläder när de är tvättat vilken storlek det är! Även mössor, vantar, strumpor med mer håller på att tvättas just nu. Hon har inte ont om kläder i alla fall... Älskar bebis kläder! De är så söta! Vi har inte köpt jättemycket nytt även om man skulle kunna tro det, men har köpt lite så klart! Men vi har köpt en stor påse begagnat och två mindre påsar. Sen har vi fått en hel del av killens kusin och där har jag till och med lämnat vidare ca 1 påse till min syster. Sen vet jag att nära och kära har kläder till henne med! Så mysigt!! Ska bli kul att se vad andra har köpt för något! Men mest av allt ska det bli underbart att få se vår lilla tös i alla hennes kläder! Eller tja, att se henne överhuvudtaget!

Även om jag inte är stor eller gått upp så mycket så kan jag känna att det börjar bli tungt för benen och att det gör ont i fötterna när jag stått för länge. Sen börjat det bli svårt att ta sig upp ur sängen. Tyckt de varit svårt länge, men nu börjar de bli riktigt svårt. Hade vilat ha en högre säng, då vår är ganska låg. Men de blir nog bra ändå! Jag är glad att jag inte jobbar, då jag sover ganska dåligt om nätterna. Har svårt för att somna, dels för bebis brukar röra sig massa när jag ska sova, men det gör mig inget, tycker bara det är mysigt. Men hur jag än ligger så gör antingen ligamentet på ena sidan ont, eller så blir jag kissnödig som tusan! Antar att hon trycker mot blåsan när jag ligger ner. Så det känns skönt att jag inte jobbar för när jag sen äntligen somnat så vaknar jag typ 1 gång i timmen och måste kissa! Sover inte jätte länge sen heller. Men det märks att kroppen ställer om sig på att va vaken på nätterna, för i bland kan det ta 1 timme att somna om efter jag varit på toaletten! Då är man lagom seg när man vaknar sen!
Haha, vilket inlägg!!

Svärföräldrarna ville väldigt gärna vara med och hämta vagnen så den blir hämtad i morgon! Spännande! Ska bli kul att få hem den!

Hade hur mycket som helst som jag skulle skriva ner men ärlig talat min jag inte vad det var!? Brukar komma på de när jag stängt av datorn! Haha!

Nu ska jag göra två mackor och lite varm oboj så jag får i mig lite energi. Skulle äta resterna från igår, men fick verkligen inte ner kycklingen idag... Så jag är hungrig men totalt ointresserad av att äta, men de är jobbigt att va på vattengympa om man inte ätit något!

Kärleken till dig är obeskrivlig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar