onsdag 23 november 2016

Ingen bebis än...

Hon verkar trivas gott där inne! Men jag tycker hon kan komma nu! Idag går vi in i ny vecka och det är bara sex dagar kvar tills beräknad födsel! Det positiva är att för var dag som går så ökar chansen att hon kommer!




Under lördags kvällen/natten hade jag väldigt ont i korsryggen så hoppades på att hon skulle komma. Men nix! De va borta igen på morgonen. Men märker på kvällen och när jag försöker sova att jag har ont i korsryggen. Har fått svårare att sova igen. Får inte luft när jag ligger ner. Spelar ingen roll hur jag ligger eller pallar upp med kuddar. Så här om natten gick jag och hämtade prydnadskuddarna från soffan och sover på de i stället. De hjälper lite för kommer lite högre upp. Men de är fortfarande svårt att andas... Sen när jag ligger ner blir jag så kissnödig! Spelar ingen roll om jag precis kissat, känns som jag ska kissa på mig! Så bara att gå in på toaletten igen... Sen kan man knappt kissa... Men men man somnar ju till slut, oftast vid kl 3... 

I söndags va jag och fikade med en annan som också är gravid, men hon är gravid med syskon. Även hon är en som fått kämpa för att kunna bli gravid. Vi satt och pratade i 4 timmar! Väldigt trevligt!
Sen i måndags hände inte så mycket, Men igår va jag i väg hela dagen! Åkte först till min kusin som precis flyttat. Vi åt lunch och pratade i en evighet! Trevligt! Hon tog en bild på min mage för att skicka till sina vänner att hon hade utkik efter bebis fötter. (självklart ville bebis knappt sparka när hon tittade på magen!) Fick bilden av henne idag och de var intressant att se magen framifrån på de sättet! Även om jag tittar i spegeln var dag blir det inte riktigt samma! 
Sen åkte jag sen hem till mina föräldrar och min bror. Där blev det pepparkakor och glögg och sen kvällsmat. De var trevligt som vanligt och jag tackar för en trevlig kväll! Vi rensade två lådor sen jag va liten och de va kul att se allt man hade sparat! En himla massa CD skivor va där! Sen blev det att köra hem och killen gick och la sig så fort jag kommit in genom dörren typ. Så han såg man inte mycket av igår! 

Bebis trycker mycket med fötterna just precis nu. Det är så mysigt! Känns bra när hon gör de, för då vet jag som sagt att hon är okej!
Jag börjar tro att hon antingen kommer på fredag (berättar varför längre ner) eller att jag går över tiden och att hon kommer i december. 
Känner nästan mer och mer overkligt för var dag som går att det kan va dags för förlossning och att vi ska ha bebis! Har fortfarande svårt att tro på det! Men längtar som tusan tills hon kommer!

Anledningen till att jag lite smått tror att hon kommer på fredag är eftersom det är den 25 och för exakt 2 år sen på fredag fick vi missfall med tvillingarna... Kommer tända två ljus för dem på fredag <3 Pussar deras nalle var dag och ber de ha koll på deras syster. Även om de inte finns här fysiskt med oss så finns de i mitt hjärta hela tiden och jag älskar dem <3<3<3 Tanken har slagit mig innan att bebis kanske föds på den dagen. Men igår kväll så bara kändes det som om hon kommer i november så blir det den 25. Men sen vet man ju aldrig! Det kanske blir igång sättning vid lucia i stället! Det viktigaste är att hon mår bra, sen får hon komma när hon kommer. Men jag vill så gärna träffa henne nu! Håller tummarna att värkarna börjar snart....

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar