torsdag 17 november 2016

Barnmorskan!

Idag var jag hos barnmorskan och de gick bra. Allt såg fint ut. Bebis hade jämna och fina hjärtslag på 140. Magen hade vuxit 1 cm och barnmorskan tyckte den såg rund och fin ut! Bebis tyckte inte om när hon skulle mäta magen och tryckte ifrån ordentligt! Haha!
Frågade barnmorskan om mina smärtor under vänster revben. Men bebis har rumpan där. Hon ligger högt upp med rumpan (vilket jag inte fattar eftersom hon ligger rätt och inte är rörlig, hon kanske är lång? :P )och trycker antagligen mot revbenen med rumpan. 

Trodde nästan hon försökte bryta mina revben på högersida i föregår! Gud vad hon sparkade/drog fötterna mot revbenen! De gjorde riktigt ont i mellan åt! Hon trycker ordentligt i mellan åt och om hon stannar inne lite till kan man nog se konturerna av fötterna tror jag!

Nu hoppas vi att det inte blir fler besök hos barnmorskan innan bebis kommer! Nästa är ju bokat den 29/11 så innan dess får hon komma! 

Jag har ju inte kräkts sen i somras, vilket har varit väldigt skönt! Så tro mig när jag blev förvånad i morse när jag åt frukost när jag insåg att jag behövde kräkas! Men hon ligger ju och trycker mot magsäcken så de är inte så konstigt! Men jag var verkligen inte bered! 

De va något jag skulle skriva.... Men jag minns inte vad.... 

<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar