måndag 14 november 2016

Det närmar sig!

15 dagar kvar tills beräknad födsel! Det närmar sig! Hon får gärna komma nu!
Lägger nästan aldrig upp bilder men idag blir det en bild på bebis säng!





I helgen har vi varit överallt tycker jag. I fredags tog vi det mest lugnt här hemma, men sen i lördags så körde vi först till syrran och lämnade av Mc Donalds, sen tog vi med oss mammas bil som stått hos syrran under natten och körde den till mina föräldrar. Då vi ändå skulle gratta min pappa på farsdag kunde vi lika bra ta med oss bilen ditt så slapp de köra och hämta den. Så grattis på farsdag världen bästa pappa! <3
Sen skulle de på 25 års kalas så vi passade på att köra lite ärenden inne i Malmö. Under söndagen var bebis helt lugn på dagen så antar att hon hade vilodag, På eftermiddagen/kvällen sen skulle vi till sambons föräldrar för att fira farsdag och sambon blev väldigt glad för det blev gåsamiddag.  Bebis som varit helt lugn hela dagen hoppade ronder hela kvällen så att magen flyttade sig hit och ditt. Sambons pappa satt och skratta och tyckte det var jätte kul. Själv njuter jag var gång hon rör sig för då vet jag att hon verkar va okej. Vi har äntligen bestämt var vi ska födda. Inte ett lätt beslut måste jag ju säga, men nu har vi tagit ett beslut i alla fall... 
Väskorna står färdiga i hallen och jag bara väntar på att få lite värkar. Men inga värkar i syne tyvärr... 

Under tiden jag skrivet här har jag suttit i kö till försäkringskassan. De var ju bara ca 270 stycken innan mig i kön. Men nu har jag pratat med dem. Jag måste ta ut 5 dagar i veckan tills bebis är född eftersom jag varit sjukskriven innan och då är man inne i något för att skydda sin SGI, så mina dagar sa hej då... Men killen är snäll och ger mig några om det skulle behövas längre fram. Men nu är dagar inlagda till och med den 30/11. Behövde ju fixa det nu eftersom min graviditetspenning slutar gälla på fredag. Sen hoppas jag ju verkligen att bebis kommer snart så att jag slipper bli igångsatt i december sen. Men nu är lite fixat i alla fall. Sen måste jag bara gå in och fixa min nya lön, men eftersom jag inte är 100% när kontrakten på de nya lönerna började gälla så tyckte hon på försäkringskassan att de va bättre att lägga in de efter att jag fått min nya lön utbetalt en gång. Så de får vänta lite till. 

Nu ska jag ta tummarna loss och försöka hitta en klipp tid... Inte alls intresserad av att klippa mig men mitt här är jätte slitet och när bebis är kommen tänker jag inte gå och klippa mig.

Bebis hälsar hej med att hoppa ronder massa <3<3<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar